Fira Jul

ska vara lätt  och roligt. Alla dessa förberedelser inför julen tycker jag så mycket om.  Doften av jul som ligger tät i trivsamt pyntat hus. Men varför drabbas man alltid av julstress veckan innan jul. Det är ju då man kommer ihåg allt man lyckats glömma.
Varje år tänker jag att "I år ska jag börja köpa lite julklappar redan i september" förutsättningarna är goda när det är höst.  Men tror ni det blir gjort? Nä! Mossan har jag faktiskt plockat, den ligger i en påse i uterummet och väntar på att få bli inplockad, och visst är det en speciell känsla när man får använda den egen plockade mossan. Nu är det snart bara 2 veckor kvar till första advent och tiden går så fort. 
Helgen första advent ska vi på Höga kusten hotellet för lite hålligång,  helgen andra advent är det EM i curling i Övik så gissa vart jag kommer att vara. Helgen tredje advent åker vi till Sundsvall för att gå på Lars Vegas julshow, sen är det ju jul.  

Tack o lov ska vi ha en lugn och rofylld jul i år. Vi blir bara 5 st i år så det är ju inte så mycket jobb för det. Johan och Kattis firar med sin mamma i år, men Sofie och Sara kommer ju hem och så ska förhoppningsvis mamma komma för att fira jul med oss.

Har faktiskt även förberett mig på att jag kanske åker på att jobba denna julen, men så länge som det inte är julafton så är det rätt ok.
Nåja nog om julprat för ett tag nu, återkommer väl kanske med min adventsaga senare (vem ska jag annars läsa den för? Katterna kanske.)

Här i Bönhamn blåser det för fullt i kväll och regnet öser ner. Det är svart, svart, svart ute nu. Innan snön kommer nu så blir det väldigt mörkt här. Havet är ju mörkt, bergen runt omkring är mörka och all asfalt är ju mörk.  Är gräsänka igen denna vecka, fast jag ska in o jobba på onsdag och så ska jag besikta Sofies bil på torsdag.

I dag gjorde jag något verkligt vansinnigt!! Åkte till Nordingrå för att hämta mina luddmattor jag beställt till sovrummet och så skulle jag handla lite. Kom dit, gick och plockade ihop det jag skulle handla, går till kassan för att betala och gissa vad? Jo jag har gjort det igen!! Min plånbok?? Jo den ligger hemma i en annan jacka som jag hade i går, suck, det är alltså bara att köra hem och hämta den.  Det är 1,5 mil hem sedan när jag är hemma kommer jag på att mitt körkort ligger ju i bilen så jag hade ju kunnat gå in på banken istället och hämta ut pengar, men det är som jag sa till min svägerska "det man inte har i huvudet får man ha någon annanstans"

Nu är det CSI och soffan som gäller.


Kommentarer
Postat av: big sis

nä men lilla syster,,,din plånbok ..och ditt huvud...så härligt det låter med dina lugna julförberesdelser...hoppas allt går bra med mammsen nu . men i kväll var det ju verkligen topp !...sov gott nu ska jag förhoppningsvis sovvutan värk värk värk och isblåsa och bita kudden...kram

2008-11-10 @ 22:03:20
Postat av: Sus i dus i desperat träning!

Hur går det med att komma i väg på träning?



Själv har jag kommit av mig då jag blev förkyld och nu har jag ont i ryggen... Så typsikt när man kommit i gång! Aldrig ska man bli av med den jäkla stor magen! Mohaha..



Kram Sus

2008-11-10 @ 23:51:17
URL: http://sus68.blogspot.com/
Postat av: Inger

Jag jagar inte upp mig inför julen..Vill ha det lugnt och skönt som du nog kommer att ha...Skillnad när barnen var små...men lite ljus och pynt är alltid kul...Men vad jobbigt med plånboken,,tur det inte var längre...Ha det gott.....kramen...

2008-11-11 @ 11:32:37
URL: http://ingeremksson.blogg.se/
Postat av: soffie

fniss japp det man ej har i huvvet det har man nånannanstans,

hoppas du fick en gosig stund framför tvn,

usch jag hatar den där julstressen men va lugnt och skönt det låter för er denna julen,

ha en go kväll

2008-11-11 @ 16:56:12
URL: http://soffie69.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0