Advents klart

Har verkligen hållit igång med städningen idag. Men nu så, nu är det advent i vårt hus.  Hade en lång överläggning med mig själv i går om just det här med advent.  Många plockar ju fram julen fullständigt när det lider mot advent, men jag vill inte göra det, blir ju tillräckligt less på alla julsaker och tomtar iallafall innan det är dax att plocka undan dem.  Kommer inte heller ihåg att min mamma någonsin plockade fram julen i advent.

Nä här blir det först advent och sedan jul.

Upptäckte att min gamla fina adventsstjärna nu gjort sitt. *suck* Det är ju nåt jag borde lärt mig....att kolla igenom så allting fungerar. Jag bor ju så till att det inte är bara att åka ner på stan o köpa nytt, har inte riktigt lärt mig det där ännu. Men på söndag innan jag börjar jobba hinner jag ut till Rusta, där finns den stjärna jag vill ha.

För övrigt idag är det nästan färdigt ute. Som jag sa i tidigare inlägg har vi nu en balkong och efter idag har vi en balkong med granris och ljusslinga. Har kommit på att jag även vill ha en slinga på stupröret så det får jag fixa efter helgen.


I morgon kommer Carina, en kompis från Östersund. Vi ska sedan åka ett gäng till Högakusten Hotellet. Där är det hålligång i morgon kväll. Scramblers spelar och god mat ska vi äta, blir säker en toppen kväll. Men sedan när det är lördag så är det återigen dax att åka o jobba. 

Börjar bli rätt entonigt. Så fort det är helg ska jag jobba, Vart sjutton hittar man ett bättre jobb?? 

Snön som föll i går och tidigt i morse, den mina vänner är snart ett minne blott. Hela dagen har det varit 3 plus grader och det töar så fort det hinner. Blir man galen eller??

Nåja nu ska jag ta o se över min garderob så jag vet vad jag kan sätta på mig i morgon.

Sov sött.


Kommentarer
Postat av: Anonym

ja var ska man hitta jobb idag...varsel är det enda man hör...va mysigt att åka till höga kusten hotelet och va trevligt att träffa carina..du får hälsa..gissar att det börjar bli julefint däruppe nu .....nu ska big sister intala sig att hon ska sooooova..kram

2008-11-27 @ 22:27:27
Postat av: Lillemor

Hallå där tjejen!



Hade ni roligt på HögaKustenhotellet?

Bara maten där är värt att fara dit :).. och de dukar alltid så vackert. Tyvärr har jag inte varit där sedan 20070105. Det var Trettondagsafton och vi hade bröllopsdag!



Tack för de underbart vackra bilderna från Bönhamn!



kram från Stintan.

2008-11-28 @ 09:23:56
URL: http://silfverstinta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0