Spådommar

       


Det diskuteras ibland fram och tillbaka om sierskor, spåkvinnor, de som säger sig läsa tarot, horoskop o dyl. I bland kan man ju fråga sig om det verkligen ska kunna gå att se framtiden på något sätt?
Min egen erfarenhet säger att visst finns det människor som har ett sinne att se framtiden. Att vara synsk det tror jag på, men att kunna läsa framtiden i kort och stjärnor det är jag mera försiktig med att uttala mig om.

Jag har en egen upplevelse som jag tänkte dela med mig av.

Första gången jag kom i kontaktt med en sierska var 1992 och jag låg i skiljsmässa. Hon började vårt samtal med att berätta om mig, så att jag skulle kunna tro på henne. Jag hade aldrig tidigare träffat henne och hon kände inga av mina vänner. Det enda hon fått var min namn teckning på ett papper.

Hon berättade för mig att jag varit med om en bilolycka där jag förstört min rygg. Hon talade om för mig att tyvärr skulle jag få leva med smärtorna, men bara jag skötte mig och tänkte på vad jag gjorde skulle jag fixa det. Hon talade om att jag höll på att separera, att jag hade en dotter som var väldigt pippinett, en verklig flickflicka (Sofie) Hon sa också att jag hade  ett barn till men att hon var osäker på om det var en pojke eller en flicka. ( Sara var som liten väldigt pojkig). Hon berättade för mig att deras pappa så småningom skulle flytta från stan men hon kunde inte säga vart eller när. Han flyttade 3 år senare till Sthlm. Allting som hon sa stämde väldigt bra.

Om min framtid berättade hon att min pappa och mamma skulle bli svårt sjuka, men inte nån sjukdom som dom skulle avlida av. Året efter blev min far tvungen att operera kärlkransarna och det blev en mycket jobbig operation. Vintern 03 brast mammas blindtarm och jag trodde då att det var det hon menat, men bara ett år senare fick mamma en hjärnblödning som hon mirakulöst återhämtade sig från.
Hon berättade om Britt och hur nära vi stod varandra. Hon berättade att jag senare i livet skulle träffa en ny karl som hade levt/lever nära havet (jag trodde det skulle vara en sjöman, hihi) Allting har stämt in mycket bra.

I januari 2000 pratade jag med Saidas bror, också han var synsk. Han berättade att jag under våren skulle träffa en karl som körde ett jätte stort fordon. Han hade antingen levt i ett förhållande med 2 barn eller så hade han själv 2 barn. Inom 8 år skulle jag bli erbjuden att flytta och det handlade om 5-8 mil. Han sa att jag absolut inte skulle tveka för allt skulle ordna sig. Han berättade mycket mycket mera och jag kan säga att allt har hittills stämt mycket bra.

När jag träffade Bosse körde han dumper eller buss, stora fordon. 2 barn har han ju också, och född och uppvuxen vid havet. Kan det bli mera mitt i prick??

Men jag har funderat på hur det kommer sig att många människor när de av olika anledningar mår dåligt vill kunna se och höra framtiden. Kan det bero på ett hopp om att få höra att allting kommer att bli bättre, så måste det ju vara.

Nu kan jag ju också säga att det kanske finns människor som efter en spå dom själva försöker styra sitt öde i den riktningen. I mitt fall var det absolut inte så! Jag kunde ju omöjligt påverka mina föräldrars öde med sjukdommarna, inte heller sökte jag med ljus o lykta efter en karl född vid havet med 2 barn.
Men det är roligt att så här efter några år gå tillbaka i minnet och upptäcka att det verkligen stämde

Kommentarer
Postat av: britten

ja jag minns det där...pojken vid havet sjöng vi då....

2008-05-31 @ 11:26:54
Postat av: Mia

Jag tror stenhårt på sånt där!

2008-05-31 @ 11:28:54
URL: http://matmia.blogg.se/
Postat av: Inger

Ja men vad spännande.. jag tror som du att man söker sig till någon form av spådom, när man vill förändra sitt liv,,eller undrar ska det fortsätta så här.. Jag har oxå varit i kontakt med en astrolog, men jag skickade när jag var född, tid och dag ort,,Och jag fick oxå beskrivet hur jag var, vad som skulle hända osv..och det har oxå stämt väldigt väl,,så visst tror jag.. jag läser alltid horoskåp i alla tidning, även om det är lite si och så med dem.. Har oxå en del böcker om ämnet..

kul inlägg..

Nyss hemkommen från festen, trevligt, fick skjuts av Syster och svåger,, jätteskönt..så nu blir det natti,,jobb imorgon igen..

ha det så gott vid dina härliga klippor..

kramen till dig..

2008-05-31 @ 23:00:23
URL: http://ingeremksson.blogg.se/
Postat av: lillemor

hhaha vad fräckt.- kul! roligt att se NU, hur mkt som stämde.. ha en bra söndag

2008-06-01 @ 07:47:09
Postat av: Anonym

Vilket bra och tänkvärt skriv! Jag tror som du, att det är de som söker hopp om att höra att allt ska bli bättre, som söker sig till spådomar och synska personer.



Kram E

2008-06-01 @ 08:57:24
Postat av: Margaretha

Visst e det konstigt hur det kan stämma så bra....man vet inte vad man skall tro....men jag är en riktig "skeptiker" som måste överbevisas i allt jag inte litar på :D

Kram

Margaretha

2008-06-01 @ 16:02:33
URL: http://catfriend.blogg.se/
Postat av: mia

Hej!

trillade in på din blogg när jag googlade på "spådomar" -Kände igen bynamnet och vyn; jag har fina minnen, omän dammiga vid det här laget, av en övernattning i en av sjöbodarna tillsammans med en prins under en sommarturne genom norrland på 90-talet :-)nog om detta, tillbaka till spådomar.

Jag var med om en liknande händelse för 16 år sedan, livs- och personlighetsbeskrivningarna stämde otroligt väl in och även om det vid tillfället verkade otroligt att jag skulle göra det studievalet så blev det så efter ett antal år, däremot så undvek jag medvetet personer som kunde liknas vid beskrivningen av "min själsfrände" -var livrädd för att binda mig igen :-) livet har många strängar på sin lyra och jag känner nu att jag skulle vilja ha hjälp och vägledning, har dock inte kvar kvinnans telefonnummer och undrar därför om du kan tänka dig att vidarebefordra tel.nr till din sierska -hon verkar ju äga gåvan!

hoppas......

// Mia



2009-04-04 @ 15:17:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0