Trädgårds jobb

I dag har det inte känts som någon vår månad direkt. Grått och mulet nordlig vind och halvkallt. Men å andra sidan går det ju väldigt bra att jobba på då.
Bosse sliter med veden och jag donar med allt möjligt ute. Kriget mot ogräset har börjat!! Har nån av er någon gång slagits med humle rötter?? Det är inte det lättaste kan jag säga, de blir alltså hur stora som helst. Och med min lilla kropp och med min rygg är det praktiskt taget omöjligt. Men eftersom man är född tjurig så ordnar det ju sig till slut, men gissa om jag är less nu.

Har flyttat om en hel del fingerborgs blommor också och det var ju lite lättare. De är ju väldigt fina när de blommor men de förökar sig så jag håller på bli galen, det gäller att hålla efter dom kan jag lova.

Nu är det bara en sak som gäller, jag ska bädda ner mig i soffan och koppla av till kommisarie Barnaby! Finns det nåt bättre när man är slut på

Kommentarer
Postat av: Mia

Vill ha humle! :-)) Digitalis har jag aldrig klarat, vet inte varför, för dom är ju så fina, som du säger, men skam den som ger sig *L*
Ruggigt väder här också idag, hoppas det blir bättre i morron, för då är det allmän städdag på kolonin!

2008-05-02 @ 19:14:53
URL: http://www.matmia.blogg.se
Postat av: pia

vad är det som händer vi syns i morgon

2008-05-03 @ 05:30:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0