Låg vatten

Vi var tvugna att ta en liten promenad i kvällningen. Det är så vansinnigt lågt vatten så jag har aldrig sett nåt liknande.
image264
Ni ser ju själva!! Här brukar vi ju ha båtarna

image265

Ska man normalt sett ta kort på hela byn måste man ju åka ut med båt, men här har jag lyckats ta mig ut på en klippa som normalt är under vatten!
image266

image267

Alla vita stenarna är ju alltså intorkat salt, normalt är det ju vatten där.
image268

T.o.m Limpar tyckte det var väldans konstigt att allt vatten bara försvinner.

Väl hemma var jag ju tvungen att fota för att visa er min blivande fruktträdgård. Här kommer det nu att finnas äpplen, körsbär, vinbär, rabarber, smultron och jordgubbar
image269

Och så här kommer mitt trädgårdsland att se ut...
Nähä det ville inte vara med på bild. Det var alltså dessa bilder som blogg.se tyckte att jag kunde få publicera.. Jag blir så trött på detta, jag vill också flytta min blogg snart.  Har pratat med blogg.se och de svarade att på startsidan kan man anmäla sitt intresse att flytta nu, men inte hittar jag någonstans där man kan anmäla sitt intresse, vet inte vart jag ska leta och förstår inte varför det tar sådan tid.

Sov så gott nu alla som kan och ni andra kan väl skriva blogg så vi som kan sova har nåt att läsa i morgon


Kommentarer
Postat av: Mia

Men, det var det värsta! HUR kan det vara så lite vatten, när det varnas för höga flöden i fjällen? Jag menar, DET vattnet kommer ju ner till kusten... :/

2008-05-13 @ 07:56:55
Postat av: maria

Här bygger de barriärer för att vattnet är helt rekordhögt i år. Det har gått bra hitills för att det inte har regnat på länge!!! Det är nog ditt vatten vi har här i Klarälven!!!

2008-05-13 @ 09:54:38
URL: http://nightviolet.blogg.se
Postat av: lillemor

hallojsan. men vad kul med en fruktträdgård typ. gott och gå där och mumsa liksom. hoppas ni får en bra vecka och ingen snö. det varnas ju annars för en del konstigheter uppåt.
kram

2008-05-13 @ 10:58:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0