I värmen..

sitter jag här inne för att få lite kontakt med er andra. Det har varit några underbara dagar nu i Pingst. På fredag satt man ju i taxi bunkern, men på alla som gick förbi ute såg man ju hur underbart väder det var. I går lördag gick jag omkring med shorts och linne hela dagen. Ett par kompisar från Övik dök helt oväntat upp och det var ju mycket trevligt. Sen när de åkte dök nästa upp på mc.

Det var så varmt så jag chansade och bar ut alla mina blommor (nästan) Änglatrumpeterna åkte ut så även alla lökar, gladioler, doftliljor m.m. Har börjat göra i ordning vårt ute rum
image259
Men fortfarande så fattas det ju massor av blommor både där inne och ute, men var sak har väl sin tid. De säger ju att det ska bli kallt igen så jag må väl vara lite försiktig.
Åkte till Mjällom i går kväll på middag och det var verkligen super trevligt.

I dag är det en lika fin dag, förutom att det blåser fruktansvärt, men varmt och skönt.

Jag hoppas att ni andra är ute i det vackra vädret och njuter. Blev lite förvånad nu när jag skulle lägga in bilden det fungerade ju. Så jag tänkte att jag ska försöka lägga in alla de andra bilderna jag tagit under veckan så får ni själva se hur Bönhamn börjar se ut i vår och sommar skrud

Det här är en bönhamns bo ute i sin kajak

image260

Lotsen visar upp sin nya båt..
image261

Bönhamnare  färd med att olja bryggan
image262

Nyinflyttad Bönhamns bo??
image263



Kommentarer
Postat av: Margaretha

Jag är väl lite tjatig men det ser verkligen ut som du bor på en av Sveriges vackraste platser.....
Kram
Margaretha

2008-05-11 @ 17:33:08
Postat av: britten

å nu har fia åkt hem..här sitter jag ..B är uppe i vårat paradis..fia har åkt hem jag saknar dom såååå och framför allt så vill jag bara upp till gården NNNNNNUUUUUUU..

2008-05-11 @ 20:07:49
URL: http://pyrobritt.blogg.se
Postat av: Camilla

Så härligt ni ser ut att ha det, hälsningar Camilla

2008-05-11 @ 21:00:26
URL: http://camillasrum.blogg.se
Postat av: Cissi

Det ser så vackert ut där du bor!
Visst har det varit en härlig pingst. Folk har legat på stranden och badat idag. Hela 13 grader i vattnet... Jag tror jag väntar ett tag till. :o)

2008-05-11 @ 21:20:55
URL: http://cissilina.blogg.se
Postat av: Mia

Ja, jag kan bara hålla med Margaretha!
Tach Cilla för din uppmuntran, det värmer ska du veta! *L*

2008-05-11 @ 21:53:13
Postat av: Inger

Fina bilder.
Ha en fin vecka.

2008-05-11 @ 23:09:47
URL: http://IngerEmksson.blogg.se
Postat av: maria

Vad mysigt det verkar i Bönhamn!!! Ni ligger nog 2 veckor efter oss i årstiden som det ser ut av bilderna. Det gör mig lite avundsjuk faktiskt...du har allt ditt roliga kvar.... Här är det full sommar!!! Våren blev så otroligt kort...det bara exploderade!!! The Big Bang 2.....!

Ha det gott i vårsolen!

2008-05-12 @ 06:07:01
Postat av: Nilla

Halloj
Härligt med värme men man är ju inte riktigt van ännu...må så gott

2008-05-12 @ 13:37:18
Postat av: maria

hihihi...fniss..ja stackars Kjell!!! Denna "någon"...vem tusan är det? Väldigt ofta får jag höra att "någon" har gjort si...eller så!!!
"någon" lämnar alltid kaffekoppar efter sig överallt också!!!
Får du någonsin reda på vem den där någon är så meddela mig för nu är jag trött på "någon"!!!!!!!

2008-05-12 @ 14:46:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0