Fredag kväll istan

Är absolut inget märkvärdigt!! Många undrar hela tiden hur jag kan ha bosatt mig där ute! Jag undrar i mitt stilla sinne, vad menar dom? Jag finner inget som helst märkvärdigt längre med att bo i stan eller nära tät bebyggt område. Hemma är ju alltid hemma vart man än bor. Visserligen ska jag upp kl 0500 i morgon och kvällen blir kort för mig, men vad är det som skulle vara så märkvärdigt med att bo i stan? Vi har nu varit o tagit oss en pizza och en öl och det kan vi ju inte få där hemma så det är mysigt, men...
Är det märkvärdigt med att aldrig ha tid för någon annan eller kanske att springa omkring i alla affärerna, eller att inte veta vad närmsta granne heter?? Är det kul??


Nu är det ju längesedan jag bodde i stan ( ett helt år) men jag hade ingen aning om vem som bodde granne med mig. Jo jag vet att det är skillnad att bo i lägenhet och att bo i hus och sedan är det ju också skillnad på i vilket bostads område man bor. Men överlag, flyttar du inom ett tät bebyggt område i stan när du har vuxna barn så missar du den där grann känslan som kommer när du har barn och även dina grannar har barn. Vi vuxna är inte lika kontakt benägna som våra barn är, men i en liten by där vet du direkt vem grannarna är, därför där tycker de det är roligt att du tlyttar in. I stan bryr sig inte grannarna så länge du inte stör dom.


Jag bor hellre på landet, där kan jag vara mig själv, där kan jag vakna tll fåglarnas kvittrande, en renare luft och en mycket lugnare miljö.

Vi ses i morrn hemma på landet

Kommentarer
Postat av: lillemor

sen finns det ju stad och stad. jag bor i stan.men ändå med "hemma känslan" kvar alla vet ju vem JAG är liksom hihi. ha det bra imorgon trots arla morgonstund!

2008-05-30 @ 22:23:05
Postat av: Inger

Jag förstår att du trivs på landet.. Lugnet, naturen, fåglarna och alla andra djur,,jag njuter i stugan,,Hamnar kanske på landet senare i livet.. Men än så länge gillar vi ombytet..Men visst är det skönare på landet..Stressigt i stan.Folk ser en inte, de bara springer..Lätt att man jagar upp sig.

Härligt om man gillar grannarna..som oftast är väldigt trevliga..

Ha det så gott på landet och njut av havet och naturen...

En solig kram från Hallon...

2008-05-30 @ 23:29:12
URL: http://ingeremksson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0