Arbetsdag i hemmet

Eller egentligen inte, jo på sätt o vis. Jo jag är en riktig velpotta... Men idag har jag faktiskt hjälpt Bosse med att kratta ris som blivit kvar ute på grundhällan efter hans sk avverkning eller röjning. Inte helt ok egentligen för min rygg, men jag tycker så synd om honom som arbetat så där ute och det känns som om det aldrig blir klart. Nu är det bara en liten bit kvar och det fixar han själv medan jag är borta och jobbar och hos mamma.

När vi var färdig med det så kom Bosse i håg att vi faktiskt behöver en till pyramid för våra jordgubbar. Så den snickrade han ihop, så nu rymms alla revor i den och mycket flera jordgubbs plantor. Vi hade ju även pratat om att vi skulle ha ett grönsaksland. Men eftersom det bara är sten överallt så går det ju inte att gräva och göra ett så. Men min Bosse är ju alltid full av idéer så han snickrade en ram ca 3 X 2 meter, sen blir det sten runt omkring, men där får vi nog plats med både morötter, sallad och lite potatis, ska bli jätte kul. Nu ska vi bara fixa jord också.
Bilder får ni se sen.

I morgon ska jag besiktiga min bil, så är ni snälla nu och håller tummarna 10.50 är det dax. Sen är det jobb på taxi tis, ons och lörd och mellan ons och lördag tänker jag befinna mig hos mamma. Så det blir nog inte så mycket bloggande under dessa dagar.

Hoppas ni alla har det bra i vår värmen och njuter av det vackra vädret (förutom blåsten då.

Kommentarer
Postat av: britten

å nog ska jag hålla tummen alltid..och mer än nånting annat nu så önskar jag att det ska bli lite mindre kallt och blåsigt så mammsen och du får fina dagar tillsamman och kan vara ute lite...det blir bra att du kommer till mor
nu cilla..b åker dit í morgon..kram

2008-05-12 @ 21:21:19
URL: http://pyrobritt.blogg.se
Postat av: Inger

Ja självklart går bilen igenom, du får blinka lite till killen,,
Ha en jättemysig stund med din mamma..
Jag blir lite avis, saknar min så enormt mycket,,
Så njut,,och ha några fina dagar,,
Kram

2008-05-12 @ 22:33:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0