Äntligen hemma igen!!

Så var man då hemma igen efter min lilla turné.  Jobbade till kl 16 på onsdag och då skulle vi ju åka iväg jag och Sara till Mamma i Åsele. När jag jobbat klart tog vi bilen upp till torget i Övik för att köpa lite plant till kära mor, gjorde lite andra ärenden och åkte sedan ner på Ok för att tanka upp min älskade lilla bil. När jag står där och tankar så ropar en kille till mig "Stopp, stopp det bara rinner bensin ur din bil!!" Jag blev alldeles kall och kände paniken komma. Mycket riktigt så rann det bensin ur tank röret när jag tankade. Inte ur själva tanken utan från röret. Sätter mig i bilen för att starta och köra undan min bil, då startar den inte heller!! Då kan jag lova er att tårarna rann som går från intankningen till tanken. Ringde till Bosse som var hemma i Bönhamn, men han kunde ju inte göra annat än att slänga i sig maten och köra upp med saaben. Bosses bror och fru var som tur var i Övik så de svängde in och fick hjälpa till att bogsera bilen till verkstan. När Bosse kom åkte vi då i väg min chaufför och jag, var hemma hos mamma kl 21 ungefär, 3 timmar försenade.

Bosse har mekat med bilen nu de dagar jag varit i Åsele. Det visade sig att det var en kontakt som var glapp i jordningen som gjorde att bilen bara vägrade starta så det var väl tur i oturen att det hände innan jag tog mig i väg så långt från stan, men gissa hur ledsen jag blev kände mig upp som en sol och ner som en pannkaka.
Och nu ska bilen säljas!!

Väl i Åsele har det varit kanon trevligt men kallt. På vissa ställen låg fortfarande snön kvar. På torsdag köpte vi med oss gott fika bröd och gjorde oss en utflykt till Holmträsk för att bjuda svåger Björn på lite fika. Sara hade aldrig varit i Holmträsk sedan Björn och Britt började renoveringen på gården så hon häpnade när hon såg förändringarna.  Mamma mådde tyvärr inte så bra på torsdag så visiten blev ganska kort. I går tillbringade jag några timmar med lite grävande och lite plantering för att snygga till mammas uteplats, nu kan hon bara vänta på värmen så kan hon sitta där ute och njuta av lite blommor hon också. Gjorde mig även ett besök på pappas grav och snyggade till den också inför våren.

Efter en god lunch gjorde jag ett besök i en affär i Åsele som säljer blommor och presenter. Jag hade sett att de hade utförsäljning och då måste jag bara kolla in. Där inne hittade jag denna rar varelse, han tittade på mig med sina underbara ögon och bad så vacker om att få följa med mig hem så naturligtvis fick den det

image270

I sommar ska den få pryda en av mina rabatter. Sara har varit en duktig chaufför hela tiden, har kört mer än 30 mil på ett par dagar, nyttigt för hon.
image271

I dag har det varit jobb hela tiden och nu känner jag mig ganska slut på. Är nu ledig fram till tisdag em, sen är det som vanligt då jobb tis, ons och fred. På torsdag ska jag åka till Umeå på visit. Hälsa på bror och svägerska och jag tror att det blir nog saaben då också, inte kul att åka en längre stäcka med en bil som man inte vågar lite på till 100.

Nu ska jag ta ett maraton lopp runt och kolla hur ni andra haft det.

Kommentarer
Postat av: Mia

Å, eländes bilar!
Nu har det varit fullt upp för dig, oj, oj...Vila dig under helgen så du orkar sen igen. *L*

2008-05-17 @ 18:20:28
URL: http://www.matmia.blogg.se
Postat av: lillemor

åå vad trevligt. men du. nice hon är i håret. så där kan jag inte få det om jag så står uppåner hahaha. snygga glajjor också..
synd att inte mamma var riktigt "på topp"
men ni fick umgås lite i alla fall. ha nu en lagom söndag..kram

2008-05-18 @ 09:20:43
Postat av: Anonym

Du är så välkommen...

E

2008-05-18 @ 14:52:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0