veckans melodifestival

Jaha vad säger man??? Jag gillar ju luuk, han är bäst!!

Niklas Strömstedt: Typisk strömstedt låt. Jag tycker om Strömstedt, har alltid gjort men tyvärr måste jag säga att det är inget som slår! Möjligtvis i Sverige kan det bli en svensktopps plåga, tyvärr Niklas, möjligen andra chansen o då i såfall för ditt kända namn.

Calaisa: Njae, tycker om texten, men inget som slår på melodifestivalen.  Blir förmodligen en plåga i Sverige

Daniel Mitsogiannis:  Va är det Martin från BWO???? Nä men en svängig bra låt, går definitivt vidare, helt i min smak. Tror det ska vara lite svängigare!!

Linda Bengtzing: Folk må säga vad dom vill, men denna brud går inte hem hos mig. Har du hört en låt av henne  har du hört alla. Förmodligen går hon vidare tack vare alla äldre som inte fattat vad som är song contest är i dag.
 (Det var det Magnus Hedman sa,: Jag ..... så bra)

Nordman: Ja låtskrivarna från Övik så jag borde väl gilla låten?? O ja jag gillar den, men den borde nog kanske göra på engelska.

Sibel: Tja jag gillar ju inte ballader, men tjejen har nåt o det kommer definitivt att bli nåt av hon.

Fronda: Ingen mår så bra som jag! Jag har ju så svårt för den här typen av musik. Men det är ju dagens musik. Svårt, men den är glad och tempo har den ju. Blir nog inte förvånad om den går vidare med tanke på förra veckans händelser.

Charlotte Perelli: Javisst, varför tror ni hon sjunger sist?? Men helt klart bäst i kväll. Botox kvinnan har gjort det igen hon går direkt till final. Ingen annan kan mäta sig med henne i kväll! Enda låten i kväll som har nåt!

Första fem: Perelli, Daniel, Sibel, Niklas och Nordman, det är dom jag vill ha vidare men det kommer att bli.

Perrelli, Bengtzing, Nordman, Fronda och Daniel 

EFTER RÖSTNINGEN!!!

Facit blir alltså: Nordman, Bengtzing, Sibel, Perrelli och Calaisa!!

Men sjöng Bengtzing play back?? Vart fanns kören? Vem sjöng när hon dansade tillsammans med sina dansare, ingen av dem hade mic??Vem sjöng när hon dansade???

Jaja, jag hade alltså 3 rätt men hur blir det sen.

Jag gissar: Final dit går Perrelli och Calaisa och andra chansen blir Bengtzing och Sibel
Vi får väl se!!

(Efter röstning)

Till Final: Bengtzing och  Perrelli Hur svårt kan det va????

Andra chansen: Nordman (äntligen) Sibel

Tjaa lite rätt i alla fall!!

Stackars Nordman, hamnar mot Carola vad har man för chanser då???


Kommentarer
Postat av: maria

Jag håller med dig i de flesta omdömena men INTE Magnus Hedmans kommentar...jag tror att HAN ljuger mycket bättre....surgubben!!!

Perelli är stjärna men tyvärr äckligt utseendefixerad....men det var ju inte det jag skulle tycka något om. Så, Perelli till final var helt rätt! Carola behövs inte längre i mello när vi har Perelli!!!!

Sen gillade jag Lilla Sibel också. Hon sjöng med hela hjärtat så mycket den lilla kroppen höll för!!! SÅNT impar på mig!!!

Men Strömstedt...nä, han har gjort sitt i melodifestivalsammanhang.

Calaisa...ingenting...!
Nordmans gunglåtar är ju sköna men tyvärr gillar jag inte kriminella typer!
Sånt ska ju inte läggas in i låtarna men det är svårt att inte bli påverkad av det!

Sötispojken Daniel gick inte vidare....synd för han var en liten juvel att kika på!!!

kram och ha det så gott......vi experttycker väl nästa helg också?????

2008-03-01 @ 22:14:01
URL: http://nightviolet.blogg.se
Postat av: Kerstin

Tyckte denna delfinal var bästa överlag hittills. De andra lördagarna har jag suttit som ett fån och bara undrat:VAD ÄR DETTA? När hon den Frida gick vidare höll jag på att få dåndimpen! Strömstedts låt gillade jag faktiskt,kanske inget för dessa sammanhang, men den var bra i mina öron. Ha en fin söndag!
Kramar/Kerstin

2008-03-01 @ 23:13:21
URL: http://tankeverkstaden.blogg.se
Postat av: Mia

Ja, för min del så tycker jag inte att det var nåt speciellt med nån av låtarna...men så måste jag höra dom flera ggr innan jag kan tycks dom är nåt!

2008-03-02 @ 10:18:32
URL: http://www,matmia.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0