Påskdagen i Bönis

I går kväll blev det en väldigt sen kväll!! Sofie och Robert åkte i väg till Roberts mamma i Ullånger på påskmiddag och här hemma serverades tjälknul och potatisgratäng. Efter maten och några glas vin åkte både china schack och yatzi fram, jag förlorade hela kvällen. Klockan var nog närmare 2 innan jag tog mig i säng. Så gissa om jag varit trött idag.


Bsse fyller år till veckan men ungarna är ju inte här då så de ville fira honom redan idag. så tårta varpå bakprogrammet i dag. Efter fikat tog vi itu med lite risbränning. Bäst att passa på nu när vi har gott om eldvakter.image180
 togmed korv så nu har vi grillat nere på grundhällan för första gången detta året.
Limpar följde i vanlig ordning med ner, men han gillar inte eld o rök så han satt för sig själv och la bara till ett ilsket Mjau ibland när han blev less och tyckte familjen skulle gå hem
image181
Även lite lekar hann killarna med, skit kul att hoppa om kring på isflaken....
image183
image184

Även näten har ju plockats upp och fiskelyckan var större idag, Så detta blir en god middag i morgon.
image182

Just nu har Sofie och Sara intagit köksregionen och bakar franska makron, ska bli väldigt spännande att smaka.
Och jag ska strax ta över för att tillaga min special panna som tydligen är efterlängtad.
Få se sedan vad kvällen för med sig om jag ev dyker upp eller, om inte önskar jag er alla en härlig påskdags kväll.

Kommentarer
Postat av: Mia

Du har minsann inte haft en tråkig påsk! *L*

2008-03-23 @ 17:41:08
URL: http://www.matmia.blogg.se
Postat av: Nilla

Vad sugen jag blev på öring mums..härlig påsk du haft..kram kram

2008-03-23 @ 18:32:58
URL: http://fnilla.blogg.se
Postat av: Margaretha

Oj sån fin fångst....jag blir nog lite avundsjuk.
Hoppa på isflaken låter lite farligt i mina öron....eller???
Kram och ta det lugnt med hoppandet
Margaretha

2008-03-23 @ 18:39:09
URL: http://catfriend.blogg.se
Postat av: Millapilla

har en fråga vad är tjärknul? Låter farligt med isflaklek hihi...och vad är franska makron? jag är från Skåne hihi Påskkramar

Postat av: maria

Nämen stollar!!!! Hoppa på isflak...livsfarligt ......men kul...fniss. Sånt kan ju inte jag heller motstå...allt måste testas..hihi!

Lyckat fiskafänge!!! Så färsk fisk får inte alltför ofta...gott!

Kram Cilla och ha en lika bra dag imorgon!

2008-03-23 @ 23:10:36
URL: http://nightviolet.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0