Påsk i minnet

Påsk ja, det har alltid varit ett stort lov. Helg nä, jag vet inte. Förr när jag växte upp var långfredagen den värsta dagen på året. Det fanns absolut ingenting att göra och oftast var pappa och mamma på nån  gudstjänst. Det var en dag som aldrig tog slut.

Efter hand som man blev äldre förändrades dock mycket. De flesta påskhelger har jag tillsammans med mina barn varit hemma i Holmträsk. Helgerna blev allt eftersom man blev äldre förknippad med skoter utflykter och fint väder.
image137

Hela helgen började ju med skärtorsdag som hos all ni andra. Kommer ihåg en väldigt speciell skärtorsdag när mina barn tillsammans med några andra kompisar skulle gå påskkärring. Vi bodde då i ett hyresområde i Övik och det var förmodligen inte bara mina barn som sprang omkring. Jag tror Sofie och Sara var 7 resp 4 år, jag blev helt chockad när de kom hem och visade vad de fått ihop i sina korgar. De var fyra st och allt som allt hade de samlat in ca 250 kr var, jätte mycket godis och jätte mycket frukt
image164
(sara och sofie står i mitten) Är de inte de sötaste påskkärringar ni sett??

I år springer de inte längre påskkärring, utan i år ska vi nog njuta av varandras sällskap på ett annat sätt, men from lördag kväll är alla samlade i nästet. Ska bli otroligt mysigt att få rå om varandra igen

En mycket Glad Påsk önskar jag er alla.

Kommentarer
Postat av: Nilla

Härligt att se .Må så gott och njut av påsken..

2008-03-20 @ 20:53:53
URL: http://fnilla.blogg.se
Postat av: maria

Cilla: Såg Bosse matchen Frölunda-Färjestad??? I så fall---kan man få en opartisk kommentar till det matchslutet????

Skandal....nu måste jag ju se på hockey på påskafton också...suck!

Dina barndoms långfredagar var precis som mina...sååå tråkigt!!!! Inget på tv.n.....vi fick inte gå till kompisar...inte spela musik...inte spela kort...bara sitta hemma och vääänta!!!!

Och påskkärringarna dina är så söta så!!!!

Kram....

2008-03-20 @ 22:34:27
URL: http://nightviolet.blogg.se
Postat av: Mia

Ha en riktigt trevlig och glad påsk, Cilla! Hoppas du känner dig lite piggare nu??

2008-03-21 @ 11:17:52
URL: http://www.matmia.blogg.se
Postat av: Margaretha

En riktigt God och Glad Påsk önskar jag dig .
Passa nu på att njuta riktigt mycket av ledigheten....
Påskkramar från
Margaretha

2008-03-21 @ 11:26:07
URL: http://catfriend.blogg.se
Postat av: Lillemor

åå vad härligt med påskkärringar på riktigt. det ser man inte så många av längre. dom flesta e sagoprinsessor nu, har jag märkt hihi
hoppas ni verkligen kan mysa tillsammans allihop under påsken nu ..ha en toppen helg!! kram..

2008-03-21 @ 11:52:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0