Tjabo

Nu har vi äntligen rullat fram Tjabo för renovering. Invändigt ska det nu slipas och målas. Jag har klippt ut tyget för att sy om dynorna. Nu ska lilla gubben få en riktig styling. Sen ska vi förhoppningsvis rulla neröver landet i slutet av Juli.


Så här fin blev den ju förra året på utsidan, men nu gäller det ju alltså insidan.




Allting ska målas vitt och dynorna kommer att gå i en himmelsblå färg. Vagnen är gammal men den kommer att bli som ny. Super charmig.
Har tillbringat förmiddagen med ogräsplockning. Det är ju otroligt att det ska behöva växa så mycket skit som man inte vill ha, varför?
Men rabatterna tar sig mer o mer för alla dagar som går



Mina jordgubbspyramider prunkar av blommor och kart så snart är de säkert alldeles röda. Smultronen i slänten har börjat anta skiftningen till rött så snart kan man plocka och äta.
I höstas flyttade vi ju på körsbärsträdet och jag trodde att jag skulle få leva utan körsbär i sommar, men även det trädet tycks ha klarat flytten. Det har blommat jätte mycket och nu syns även där att bären är på väg. Samma sak med den röda vinbärsbusken jag flyttade i våras, den är full av bär kart så vansinnigt roligt när man känner att man lyckas.

I trädgårdslandet växer det morötter, sallad och potatis. Mina tomat och paprika växter trivs också mycket bra. Hoppas det går lika bra med purjolöken som jag testar första gången i år.

Nu ska jag åka en sväng in till Nordingrå, det är även idag full storm ute inget kul väder alls, men jag mår som en skithög så det är väl lika bra att bara handla o sedan lägga sig på soffan för att lyssna på sommar.

Ha en fortsatt bra dag och tid tills vi ses igen här. Förhoppningsvis har Robert datorn klar på fredag så då ska ni få se mera kort tänkte jag.

Kommentarer
Postat av: mamma

det var ju så fint i fjol med blommor och bär så det blir nog fint i år också..men nog är jag rädd att det blir jobbigt att ordna husvagnen...men den ser ju fin ut på utsidan nu...tänk som den såg ut när den kom från rajja...hej då

2008-06-25 @ 16:46:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0