Gråtfärdig..

det är jag ikväll. Jag är så förb....så jag är gråtfärdig. Anlände till Övik vid halv nio tiden för att hämta Sara på hennes jobb. Hon hade cyklat in så hon skulle ha cykeln med sig hem. Medans jag pratar med hennes chef går hon i väg för att hämta cykeln som står låst en bit i från. Sara kommer tillbaka gråt färdig ser jag direkt och naturligtvis fattar jag direkt, cyklen är stulen!!! Mitt på ljusan dagen där det alltid flanerar folk, kan man bli galen för mindre?? Så gävla fräckt, så vansinnigt irriterande. Det är ju bara en månad sedan jag var till Umeå till min svägerska och köpte cykeln åt henne. Så i morgon blir det polisen. Det var den absolut finaste cykel Sara någonsin haft så gissa vem som är mest ledsen i kväll, tror det är hennes femte cykel som blir stulen på 3 år.

I övrigt har dagen varit rätt hyfsad trots att energin har svårt att infinna sig. Har tagit itu med husvagnen på allvar hela insidan dvs garderober o sånt som sitter fast inne i vagnen är slipade, den är urtorkad och nu är det dax för själva grundmålningen. Dörrarna som gått att lyfta av tänker jag vänta med tills det är strålande väder så jag kan stå ute och bli brun samtidigt..


Lite ogräsplockning och vattning. Och gissa vad! Min planta som var en överrasknings planta på plant marknaden har börjat slå ut bara lite och jag vet fortfarande inte vad det är

Nån som vet vad det är?? Men visst ser den häftig ut, nästan som en kött ätande växt...

Blev bjuden på pizza i ullånger innan det bar av till Övik och den vidriga upptäckten.
Nu har den lilla energi jag hade blåst i väg så nu är det bara till att krama kudden och hoppas att väckar klockan ringer kl 0345.
Godnatt alla

Kommentarer
Postat av: Mia

Tycker att knoppen ser ut som en vallmo...men bladen?????

2008-06-26 @ 22:28:23
URL: http://matmia.blogg.se/
Postat av: soffie

så jäkligt!

de är så himla fräcka,har sett en del tar med sig sitt framhjul in på jobbet för att cyklarna ej ska bli stulna,vart är vi på väg???

hoppas polisen kan hjälpa er,

2008-06-26 @ 22:37:20
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: Maria

Visst är det en vallmo! Låt frökapseln stå kvar och mogna när den blommat klart. Sen har du miljoner med frö som du kan sprida ut lite här och där. De är så himla tacksamma att så och trivs nästan överallt.



Synd om Sara.....man blir så förbannad på dessa oärliga människor!!!!



kram......

2008-06-27 @ 22:32:24
URL: http://nightviolet.blogg.se/
Postat av: Maria

Här har du min personlighetstyp:



Sällskapsmänniskor som älskar att roa sig. Deras goda humör smittar av sig på omgivningen. Lever för stunden och älskar nya upplevelser. Ogillar allt teoretiskt och opersonliga abstraktioner. Vill vara till nytta för andra. Tenderar att vara händelsernas medelpunkt i sällskapslivet. Förnuftiga och praktiskt lagda.



Kärriärer som skulle kunna passa dig:



Skådespelare, konstnärer, säljare, lärare, personalvetare, socialarbetare, förskole- och dagispersonal, kläddesigners, inomhusdekoratörer, konsulter, fotografer, musiker, personalchefer, kontorschefer, coacher, fabrikschefer, livsmedelsarbetare, receptionister, rekreationsarbetare, religionslärare.

















2008-06-27 @ 22:50:58
URL: http://nightviolet.blogg.se/
Postat av: Anonym

Jag tycker verkligen så himla synd om Sara nu! Tillfället eller tjuven kunde väl ha valt en annan cykel än just hennes den här gången!



Kram/E



2008-06-27 @ 22:52:35
Postat av: lillemor

ja men vad trist. hade ni märkt cykeln?? i så fall får man en ny på försäkringen..hoppas hon kan få det. så hon slipper vara utan cykel. är så irriterande..

vallmo.tror jag med på. dom är ju så fina.. ha det bra nu..

2008-06-28 @ 10:42:50
Postat av: Maria

Nu är jag lite nyfiken på hur trädgården ser ut i Bönhamn. Ut med kameran och fota!!!! Hur ser rabatten i sluttningen ut nu?

Har dina växter och frön, som du köpte i våras, börjat blomma än? Nyfiken i en strut...det är jag det!!!

2008-06-29 @ 09:35:07
URL: http://nightviolet.blogg.se/
Postat av: Cissi

Konstigt att folk inte kan se skillnad på mitt och ditt! Man blir ju förbannad!!

2008-06-29 @ 20:45:10
URL: http://cissilina.blogg.se/
Postat av: big sis

hoppas det löser sig nu med cyckelhistorien...ses på tisdag...ska bli så kul...

2008-06-29 @ 21:39:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0