Sång kväll i kapellet

I går kväll var det sång kväll i kapellet i Bönhamn. Måste ju med stolthet säga att vi har ett av de vackraste kapellen i Sverige! Jag är helt övertygad.


Kapellet var smockfullt och jag säger bara Anders Lundin, Allsång på skansen släng er i väggen.

På sångstunden i kapellet tog sång kören oss med på en underbar resa runt Höga kusten.
På väggen visade man ett bildspel med foton tagna runt hela underbara Höga kusten. Sång resan började med en visa om Örnsköldsvik men i det stora hela, var hela vägen från Skagsudde och ner till Hornöberget besjunget. Naturligtvis fanns även vissa psalmer med.
En av männen sjöng Till Havs. Han var nästan lika duktig som Jusse Björling själv. Nackhåren reste sig på mig och när O store Gud skulle sjungas då kan jag säga att mina tårar rann. Den psalmen var en av min fars favorit psalmer och vi sjöng den på hans begravning så den kommer att för alltid vara sammanknippad med honom.

Men överlag måste jag säga att jag hela tiden hade nära till tårarna. Inte för sorg utan för en tacksamhet över att jag får bo och leva som jag gör.
Höga kusten är verkligen något speciellt och ibland måste man påminnas om det. Efter sångstunden serverades det kaffe och underbara rulltårts bakelser.
På tisdag är det sångstund igen och även denna tisdag kommer jag att vara på plats.

Verkligen underbart och tack ni som arrangerat det hela! 

Kommentarer
Postat av: big sis

ja vi hade samma tankar i går kväll....varför var det ingen allsång när jag var där.....i dag ska jag bjuda våran enda gulliga farbror på kaffekalas...

2008-07-10 @ 08:46:58
Postat av: Mia

Det är så skönt med dig, för du blir inte hemmablind, utan kan se att det verkligen är vackert där du bor...Gräset är inte alltid grönare på andra sidan L

2008-07-11 @ 19:22:23
URL: http://matmia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0