Måndag.....

Är inte det den tråkigaste dagen på veckan? Bosse åkte precis till Övik, ska fortsätta jobba som snickare. Han har tydligen ungefär 2 dagar kvar där. Han har varit på ett företag och byggt toalett och några kontor. Jag känner mig välsignad som ännu fått ha honom hemma men vet att det förmodligen drar ihop sig till att resa igen för honom, vi får väl se om det blir så eller om turen fortsätter att låta honom jobba hemma.

Jag själv sitter o väntar på samtal från Lasarettet för att kollla lite om min mors behandlingar, där känns det dock tryggt att veta att jag ialla fall har min syster att prata med. Allting verkar ju avlöpa smidigt men det är klart att oron finns ialla fall för lilla mamma.

Förkylning och feber har smugit sig på mig i helgen. Förra veckan låg ju Sara i feber och den kanske flyttade över till min kropp. Termometern visar ialla fall på 39 grader så det känns tröttsamt just nu men å andra sidan brukar inte jag vara sjuk länge så jag är säkert på benen snart igen.

image33

Återkommer senare och hoppas ge er ett avsnitt om min by i skärgården.

Kommentarer
Postat av: Inger

Förstår din oro, för din mamma. Skönt att ha syrran att prata med..
Men du är ju jättesjuk. 39 grader. Då är man ju
helt sängliggande..
Ta lite te med honung och kryp i säng, ju fortare blir du bra. Krya på dig!
Kram

2008-01-28 @ 10:16:18
URL: http://IngerEmksson.blogg.se
Postat av: Kerstin

Tack för ditt besök hos mig!Håller med dig helt och hållet i att bo så naturskönt vid havet, det är livskvalite!Önskar att det vore så enkelt att bara ge sig iväg och bo där man vill,men ibland tillåter inte omständigheterna det tyvärr...Ang det du skriver i din blogg idag:Håll modet uppe,skönt att ni systrar har varandra i en svår stund!Hoppas du kryar på dig från förkylningen snart!Kramar/Kerstin

2008-01-28 @ 10:18:22
URL: http://tankeverkstaden.blogg.se
Postat av: Millapilla

Hej! Förstår din oro för din mamma, tur du har din syster och att du ska prata med sjukhuset! jag har oxå feber och är förkyld igår stupade jag i säng vid kl 18.30..nu är jag uppe igen men känner att jag snart får lägga mig igen! Men som sagt vi är väl på benen snart igen;)
Krya på dig och kramar från mig

Postat av: Lillemor

hej gumman. usch att bli sjuk nu ..igen? det var väl inte länge sedan du var krasslig. har det hunnit gå över alls???
jag tänker mkt på dig ,.din mamma era liv överhuvudtaget. men har inte varit på "topp" och knappt orkat komma in hit. men jag finns här om du vill snacka lite.alltid.. hatar måndagar i vanliga fall.men idag e det bara en dag tills pierre kommer hem. kortaste veckan han gjort. såå skönt.. kramar i massvis

2008-01-28 @ 17:19:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0