Måleri målera..

Javisst i dag målas det för fullt i Bönhamn. Äntligen ska vår fondvägg i sovrummet fixas. Första varvet är klart och färgen täcker så bra så jag funderar precis på om jag verkligen behöver måla ett varv till. Vi får väl se när det gått ett par timmar o färgen torkar hur det ser ut.
Som vanligt vill ju jag att det ska gå fort för jag vill ju in med alla nya saker jag har.

Det är inte bara du Maria som är fort o fel, även jag kan gå under det namnet!

Ringde till försäkringskassan men naturligtvis jobbar hon inte idag, utan är anträffbar först på tisdag. Jag får väl börja med att skicka in mitt läkarintyg och ta kontakt med henne på tisdag då, så typiskt.

Nu ska jag tillverka en soppa till lunch och sedan ska jag faktiskt gå ut o ta en nypa friskluft innan jag sätter mig vid symaskinen. Tänkte försöka sy om lite kläder som inte längre passar.  Vikten har ju fortfarande inte rasat som jag hade önskat, men vissa byxor har i alla fall blivit lite stora, så de syr jag om så de passar.

Återkommer senare med mer info om vårt nya sovrum!

Kommentarer
Postat av: maria

Ja skynda dig att berätta hur måleriet går, jag är nyfiken på vad det blev för färg?!

Nyfiken nyfiken hela tiden...fniss!

2008-02-29 @ 12:36:27
URL: http://nightviolet.blogg.se
Postat av: Millapilla

Haha ja man blir allt nyfiken. Tack för din hjälp med taxichafförerna hihi...nu blev du allt mer nyfiken Maria hihi. Ha en trevlig fredag och kram

Postat av: maria

sluuuta! Ni gör mig tokig!!!!

2008-02-29 @ 14:34:25
URL: http://nightviolet.blogg.se
Postat av: Lillemor

hahahahaahhaha
jag e ännu mer fort. och alltid fel hahaha
men köp lady färg- då behöver du bara måla en gång på riktigt. aldrig mer än en gång. världens bästa färg-..schysst att säga de tnu kanske. men ..ja .. de tkankse du gjort??
hoapps det blir super. du vet dom på fk jobbar bara typ tio minuter i månaden. då e liksom chansen att få tag på dom så liten att dom klarar sig bramass akram

2008-02-29 @ 15:30:15
Postat av: Cissi

Ja fort ska det gå! När jag målar brukar jag fundera på en spruta så jag kan spruta på färgen istället för att rolla... Men det är inte så bra har jag hört! :o)
Hoppas vi får se lite bilder sen.
Ha en riktigt skön helg!
Kramar

2008-02-29 @ 16:33:40
URL: http://cissilina.blogg.se
Postat av: Lillemor

Kul att fixa hemma!

Vi flyttade från Umeå i somras och fick tag på ett helt underbart hus i Robertsfors.

Men det är ju alltid så att man vill ha det på "sitt sätt", eller hus?

Nu ska vi tapetsera en fondvägg i hallen. Det blir Josef Franks "Paradis" på svart botten. Resten av väggarna blir i den röda nyans som finns i tapeten. Í morgon ska jag börja måla lister och foder, De är nu laserade i ljus brunt (honung) och vi vill ha vitt. Jag gillar att hålla på med sånt här. Ska lägga in lite bilder på min hemsida. Tack för tipset om den! :)



Du...förresten..hur gör du får att få uppehåll på styckena i texten?? Jag vet hur jag ska byta rad men inte hur jag får ett mellanrum.

Här snöar det lapphandskar :)



Ha en fin helg där ute i Bönhamn!

2008-11-21 @ 13:10:57
URL: http://silfverstinta,blogg,se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0