SNÖ!!!!

Jajamen, tro det eller ej, men det snöar här i Bönhamn!!!  I går kväll var det inte speciellt kul när jag åkte hem från jobbet. Regn, snö, kallt ibland och väldigt spårigt, men hem kom jag i allafall och jag är så glad att jag varit ledig idag.

I dag har Bosse varit ute och huggit oss en gran. En jätte fin gran, jag är så himla nöjd. Jag har gravat laxen och nu är det bara strömmingen och skinkan kvar. Efter middagen fixade vi lite glögg, härlig jul musik och tillsammans klädde vi granen och pyntade.



Bilden är dålig men nog gör den sig väl himla bra hos oss.  Min fina jultavla med tomten är på plats (kommer från min barndoms jul) Så nu är det verkligen jul hos Sjölanders i Bönhamn.  I morgon ska jag åka till Kramfors och inhandla det sista och sen ska jag dra en lättnadens suck.  Tänk att det varje år ska behöva vara på detta viset, man stressar så man är helt slut och orkar inte njuta av den tid när allt väl är klart, helt sjukt.

I morgon eftermiddag kommer Sofie med mamma och på tisdag kommer Sara.  Jag hoppas nu att väglaget mellan Åsele och Bönhamn är bra så det går bra för flickorna att köra. Tänk va skönt att Sara också har körkort nu så de kan hjälpas åt att köra, det är ju trots allt 24 mil enkel väg att köra.
Nu ska vi slappa i soffan med en bra film och i morgon är en ny dag. Tills vi hörs ha det bra.

Kommentarer
Postat av: Maria

Ha en härlig jul nu med mamma, flickorna och Bosse! Ät, mys och kramas!!!!

God jul!

2008-12-21 @ 23:46:23
URL: http://yrvette.blogg.se/
Postat av: Mia

Det har snöat här inatt igen..

Din gran är jätte fin, juuu, synd på kissen,. Cilla :/

2008-12-22 @ 06:14:04
URL: http://matmia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0