Min egna årskrönika



Förra nyårsaftonen firade vi här med Bosses bror och hans fru, samt PA och flickvän. Det var en väldigt trevlig kväll men kallt! Huga så kallt det var, närmare 20 grader vill jag minnas, tårna var väldigt frusna när vi stod tillsammans och skålade när vårt lilla kapell stod för klockringningen i Bönhamn.

Januari och Februari var lugna månader som inte stod för så mycket pysslande eller arbete. Vi var nog ganska trötta på både renoveringar och annat. Min mor påbörjade sin cellgiftsbehandling som tack o lov fungerade bra, men det var en jobbig tid för lilla mor och mången oro härifrån. Min lilla Sara fyllde myndig och övandet av körkort började

I Mars däremot började det sakta ljusna och man kände hur det vände mot vår. Mina gröna fingrar ville plantera och plantera, det töade och försvann för att sedan i April vända och bli vinter igen. Först kom stormen och sedan det vita som man kallar snö.  Här hade jag ju kommit till avd plantera blommor, som man gjorde i värmland, men vad fick jag? Jo snö i massor.


När Sara fick åka på sin 18 års resa med Britt, snöade det för fullt här hemma då var det den 8:e april. Vårkänslorna försvann och vintern kom åter.

Maj månad började väldigt kallt, grått och trist, men i mitten av maj hände det grejer! Värmen kom, om än bara tillfälligt så ändå, min älskade Mitchi klarade besiktningen och jag kunde äntligen börja köra japanskt igen. Men säg den glädje som varar, när det gäller mina bilar *suck*
Liljekonvaljerna var extremt tidiga, redan den 27:e maj plockade jag liljisar för full, de brukar ju plockas in runt midsommar.
I Juni tog Johan studenten och det var nog den varmaste dagen på hela sommaren. Det var många som svimmade av värme slag medans vi väntade på dessa studenter. På kvällen hemma fick vi vara med om något traumatiskt när den ung kille fick hämtas av räddningstjänsten efter att ha legat i kallt vatten väldigt länge, som tur var gick allt bra. Midsommar kom och gick och jag har väl ett uns pessimistiskt inslag där att efter midsommar så vänder allting och det går med raket fart in i hösten.
Men hela Juli hade vi ju kvar av sommaren i alla fall.  Skulefestival, viskvällar i kapellet och familje dagar med ungarna. Jo det var en underbar sommar. I slutet av Juli plockades då äntligen Tjabo (vår husvagn) fram igen och Bosse och jag tog semester och åkte söderut. Fiskeläget Bönan i Gävle,  Rättvik på classic car show, och Stubberudhaget och Maria Yrvette Nightviolet, bara det en upplevelse hihi.


Väl hemma var vi redan inne i Augusti och livet återvänder ju där sakta till vardag efter fest i flera månader.  Det är inte nu sagt i vemod utan i lättnad, det är faktiskt jätte skönt att få tillbaka sin by av turisterna som vandrar upp och ner överallt i flera månader.
Jag ansågs av Förnedringskassan att vara full frisk utan värk och skulle börja jobba heltid. Jojo allting går, ett tag.

Sept, Okt och Nov förflöt utan några som helst problem, men visst känns allting roligare när det dras mot jul i December?
Em curling i Övik, Lars Vegas julshow i Sundsvall och så till slut Jul



De här sista dagarna har ju också varit lite udda, men de när nu över och det är verkligen rent hus. Med facit i hand har det ju varit ett ganska bra år.
 Min mor har besegrat sin canser, min yngsta dotter klarade sitt körkort , min äldsta dotter går det bra för på universitet, min syster överlevde Marocko och min bror trivs nu där han bor och min älskade Bosse mår bra. Det fungerar att jobba och pendla, vad som än händer sen med kroppen det blir nästa års huvudvärk.

Ett mycket Gott Nytt år önskar jag er alla!!

                                                                

                                                     

Kommentarer
Postat av: maria

GOTT NYTT ÅR!!!



Och naturligtvis står jag med 100kg kexchoklad...hihi!

2008-12-31 @ 15:30:57
URL: http://yrvette.blogg.se/
Postat av: Sus i dus

Jag vill bara önska dig ett riktigt Gott Nytt År!!



Kram Sus

2008-12-31 @ 17:01:17
URL: http://sus68.blogspot.com
Postat av: big sis

mmm när man börjar räkna har man mycket att vara tacksam över...önskar dig och Bosse en underbar kväll och ett jättebra nytt 2009..kramar från oss i huvudstaden...

2008-12-31 @ 18:27:14
Postat av: Mia

Mmm, ett bra år i det stora hel och nu kommer ett ännu bättre! ;-)

2009-01-01 @ 10:31:28
URL: http://matmia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0