Jul

Jodå nu har julkänslan infunnit sig lite. Det är i allafall jul i hela huset nu och det känns bra. Som om jag kommit ikapp mig lite.   T.o.m toan i källarn, som även fungerar som tvättstuga blev pimpad.  Förra hösten var jag tydligen inne i någon orange period, den lämnade jag i går!  Nu är det plommon lila där nere, mörkt och varmt.

Kvällen avslutade vi med glögg och julkortsskrivning.  Nu är det återigen dax att åka in till Övik för jobb. Jobbar tis, ons och torsdag och sedan i  vanlig ordning lörd och sön!!  Men nåja jag är ju ledig fredag kväll.   Har för övrigt sökt jobb på närmare håll, ansöknings tiden gick ut i fredags så hjälp mig nu att hålla tummarna så kanske jag får ett jobb där jag kan åka hem efter jobbet, slippa bo i denna kappsäck. 

Även Örntaxi har haft tjänst ute. Där känner jag mig dock lite besviken.  Vanligt är väl att om man redan är anställd borde man väl bli tillfrågad om man är intresserad av mera tid och en tjänst?!  Ingen av oss som jobbar extra blev det utan vi skulle söka tjänsten.....En del blev så irriterade på detta att de sökte inte överhuvudtaget.  Jag lämnade in min ansökan sent på fredag kväll eftersom ansökan gick ut då i fredags. Jobb måste man ju ha men jag hoppas att jag hamnar i den sitsen att jag får tacka nej till Örntaxi och i stället åka till Mjällom och arbeta. 

Nu ska jag slänga mig i duschen och åka iväg. Har en dator jag måste hinna hämta innan jag börjar jobba kl 1200

Ha en bra vecka tills vi hörs igen. 

Kommentarer
Postat av: Mia

HÅLLER TUMMARNA!!!!!!

2008-12-16 @ 09:16:29
URL: http://matmia.blogg.se/
Postat av: Inger

Härligt att julkänslan är på gång,, och visst håller jag tummarna...så du slipper åka så långt för att arbeta..Ha det fint med alla julförberedelser..kramkram

2008-12-16 @ 21:53:59
URL: http://ingeremksson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0