Vilken storm

Här ökar stormen. Nu blåser det över 25 sekm och nu är det inte regn som kommer ner från himlen utan nåt vitt, kallt, ser ut som snö!

Var tvungen att springa ut tidigare när grannen ringde o talade om att hon såg att våran båt slitit sig och låg o guppade lös mot vatten och stenar. Hjälp tänkte jag hur fixar jag det här då. En båt är ju ganska tung när blåsten ligger på. Som tur var kom Bosse hem precis som jag var på väg ner till stranden för att försöka lösa problemet, vilken tur jag hade nu fick han lösa problemet....Men jag följde i alla fall ner så han fick lite hjälp av min armstyrka....

Så är det när man lever i en fiskeby, rätt som det blåser till får man ila o rädda båtar!!


Smulan svassade ut tidigare, hon e modig den katten, älskar att vara ute trots stormar och kyla, lika modig som matte. Kattluckan har vi varit tvungen att låsa idag, för det blåser så den står vid öppen hela tiden och det blir alltså ganska kallt inne. Limpar har inte visat minsta intresse för att entra ingången o kliva ut i detta väder.

Men det som verkligen har varit sensation i dag är att jag har legat på soffan i en hel timme och läst mina blaskor, märkligt va?? Känns väldigt konstigt men så skönt det var tror jag gör om det i morgon.

Kommentarer
Postat av: Lillemor

usch vad ruggigt med storm. här e det vindstilla och helt plötsligt alldeles klart. känns som att man går och lägger sig på eftermiddagen.så nu hopaps jag dagen imorogn blir fin och man kan gå ut på baksidan utan att kroppen protesterar. skickar en kram!!!

2008-04-07 @ 20:40:26
Postat av: Cissi

Hua, det är lite ruggigt när det stormar.. Fast det är ganska mäktigt att se på havet, vilka krafter.
I viken vi har nedanför oss där kan det blåsa riktigt ordentligt. Det är öppet hav ända till Danmark.

2008-04-07 @ 21:41:56
URL: http://cissilina.blogg.se
Postat av: maria

Vad duktig du varit idag!!!!
Lägg dig och läs i morgon också. Jag tror jag ska testa jag med!!!! Verkar vara ok sysselsättning...

kram........

2008-04-08 @ 05:41:33
URL: http://nightviolet.blogg.se
Postat av: Nilla

God morgon ....
Jag gillar när det stormar fast det är jobbigt när sakerna drar sin kos...ha det bra och unna dej att läsa

2008-04-08 @ 07:07:34
URL: http://fnilla.blogg.se
Postat av: Mia

Det gjorde du alldeles rätt i! *L*

2008-04-08 @ 10:14:57
URL: http://www.matmia.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0