Kata Beach

Har alltid velat bo på berget med utsikten över hela havet och hela stranden, nu gör jag det.
 
Kan dock säga att det inte är något lyx hotell men det fungerar. Tyvärr så blir det lite jobbigt för mig med promenaden hem när man varit och ätit på kvällarna. Min höft är ju inte vad den varit och promenaden upp till hotellet känns inte så kul längre för min höft. Tänkte ta en tuktuk men de skulle ha ett hutlöst pris för att köra upp, lika mycket som ända in till patong, så det fick vara. Dessutom har ju Tuktukarna här nere en förbindlese med maffian och det känns inte bra tycker jag. 
 
På onsdag när vi kom gick vi ner för att äta på vår favorit restaurang Café Opera. Det är en svensk ägd restaurang och en av del ägarna är en kille från Östersund, men med ursprung från Thai.Vi var där på invigningen när de öppnade för 3 år sedan o de har den absolut bästa maten vågar jag påstå. Roligt att komma tillbaka när man får ett välkomnande med omfamningar och frågor om hemifrån. 
 
På lördag ska vi äta där igen, ser fram emot det. 
 
Sen har det varit baddagar för hela slanten. Värmen är helt otrolig, förra året vi var här började det regna varje dag vid 14 tiden men i år är värmen och solen helt otrolig. 
Nu är det dock dax för lite frukost på balkongen, och se får vi se vad dagen har att erbjuda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0