Kamala Beach

I torsdags anlände vi till Kamala Beach. Vi har aldrig varit här men hört en massa gott om stället. Vi har blivit glatt överaskade kan jag säga. Stället påminner väldigt mycket om Khao Lak tycker jag. En massa små restauranger efter stranden, väldigt mycket mys. Kamala är ingen stad som Patong eller Kata utan en större by skulle jag vilja säga. Inte alls lika exploaterat.
Det började ju inte så bra. Jag mitt klant hade ju bokat fel, jag hade bokat superior room istället för bungalow, men efter lite snack och uppgradering så löste sig det problemet. Bungalowen vi fick var väl inte den allra bästa men iallafall mycket bättre än det rum vi skulle haft. Efter första natten upptäckte vi att vår ac inte fungerade. Tror jag sov sammanlagt 2 timmar under hela natten, fruktansvärt. Men allt går ju att lösa så efter vårt klagomål fick vi flytta till en annan bungalow och det var ju så mycket bättre. Den var både större och fräschare så allt löste sig. 
 
På fredag hyrde vi moped och drog iväg på upptäcksfärd.
Vi körde norrut mot Surin och Bang tao. Mysiga ställen båda två, dit vi gärna återvänder
Stannade vid en strand som kallas för Laem sing, jätte skönt. Vägen till stranden var så brant så vi var tvugna att gå ner, ingen fick köra ner. Ingenting för de som har problem med att gå i höjder.
 
 
I lördags åkte vi norrut efter en kustväg som ledde oss upp till en utsiktspunkt. Där kunde man se rakt över till Patong, Det är väl i o för sig inget ställe att titta på, men det som finns emmellan dvs berg, djupa dalar och turkost vatten, det är magiskt.
På väg tillbaka såg vi en skylt där det stod Hua Beach och eftersom vi är 2 nyfikna själar måste ju allt undersökas. Där hittade vi ett paradis. Inga människor, men ett hotell i flera etage, men helt underbart var det, o alldeles tomt, öde
 
Sedan fredag em rengar det, inte oavbrutet tack o lov  men fullt tillräckligt för min smak. Nu är det tid för mig att avsluta och ta en nattsömn, hoppas ju på att solen är tillbaka i morgon
Trackback
RSS 2.0