Nerver

Ja visst börjar det kännas i nerverna att det drar i hop sig till bröllop. Inte för att stå där framme och ska säga ja,  utan för att jag inte vill komma på i sista sekund vad det är och hur mycket jag glömt.

Häromdan så ringde faktiskt hon som skulle göra tårtan och meddelade att hon inte kommer att fixa det pga sjukdom. Jaha vad gör man? Jagar någon annan, precis mitt i semestern, jätte lätt.... Nåja jag har väl inte gett upp och i värsta fall får det väl bli nåt annat än tårta, fast det känns ju inte kul men jag inser att jag inte kommer att ha tid att göra det själv.

Listan är lång på vad som skall göras och jag känner mig ganska stressad.
Har börjat så smått med maten. Vi ska ha en sommar buffé är det tänkt. Kälknöl, grillad fläskfilé, kycklingfilé, lax, strömming, grönsallad, potatissallad, nån annan sallad och massor av frukt. Handlingen måste ju göras, och sen måste jag ju fixa nåt att lägga upp all maten på.
Maten gör mig egentligen inte ett dugg nervös, utan allt det andra. Jag vill ju att vårt bröllop ska vara perfekt.

Dukningen tänkte jag lämna över till värdinna och döttrar, men naturligtvis måste jag vara med i nått hörn för att tala om hur jag vill att det ska se ut. 
Porslinet har vi fått låna av de som hade Arnes sjöbod tidigare, det känns ju bra. Hela bröllopet kommer att gå i rött och vitt, hjärtan och rosor.

Vigselprogrammet är i stort sett klart och bordsplaceringen är klar ska bara skriva ut placeringskorten. Håller även på att fixa musik till en skiva som kommer att snurra på lågmusik, så det är lite musik att ladda ner..

Sen under allt planerande ska ju även trädgården skötas om så det är fint här. Nu ska det visst bli sämre väder, men jag hoppas att det är övergående, vem vill inte ha vackert väder på sitt bröllop.  Bara tanken på att det kanske bli skit väder ger mig ont i magen. Vad gör vi då?
Visst vi har ett stort partytält, men vad hjälper det om det är storm? Killar i kostym och långärmat klarar sig väl, tjejer i sommar klänningar och jag kommer säkert frysa då och hur kul är det?

Ojoj nu är det visst mycket oro, men det ordnar sig säkert.  Dax att ta itu med funderingarna

Kommentarer
Postat av: britten

det blir bra...har ni bara ett partytält och kanske en fläkt om det mot all förmodan skulle bli kallt och så lite paraplyer så blir det bra..men jag tror att det blir sol...



Vi kan prata när du kommer ..plockar man fram oron och tittar på den så brukar det inte vara så farligt...

2011-07-11 @ 21:46:23
Postat av: sara

jag kan ju faktiskt göra tårta om det skulle skita sig :)

2011-07-13 @ 20:53:01
URL: http://invincible.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0