När katten är borta....

dansar..... på bordet.  Skriver inte sådana äckliga ord på min blogg ni förstår ändå vilka det är som dansar på bordet, eller hur?
Nu är ju inte Bosse direkt nåt sånt djur och jag är väl ingen katt, men jisses vad det hänt grejer medans jag varit och jobbat!



Väggarna är på plats, det blir inte bredare än så här.


Det där är dörren in till Saras rum, där den står stod det alltså en spis och en diskbänk förr. Det syns väl inte så bra men dörren blir alltså ställd på snedden.


Dörren in till Kattis rum är också på plats. Känns lite konstigt nu när man kommer in. Köket är borta och istället för 2 små alkover är det nu 2 små rum .  Det blir  nog ett ljust golv, för det går inte att använda det trägolv som ligger under, tyvärr. Väggarna blir nog också ljus ev med en fond eller.... nja jag vet inte riktigt än. Har en tapet som ser ut som det skulle vara trä, med kvisstar och allt tror jag ska välja den som fond. Det blir en del gamla möbler så där för skulle det nog kännas rätt tror jag........hmm nja jag hinner nog ändra mig åtskilliga ggr än. Men bra det blir det.

I går kväll när jag kom hem från butiken möttes jag av en lukt, måleri lukt... Min Bäste Bosse har gjort underredet till vår köksö!!! Det är målat och det sitter hjul på, och framför allt är det väl känslan av att det är på gång.... Ska bli spännande o se om vår idé fungerar. Det finns ju inte en sådan köksö att uppbringa ute i handeln, kanske vi säljer idén till Kamprad och IKEA???hihi

Nu ska vi åka och handla och försöka stämma in en träff med Britt på väg mot Stockholm.  Blir alltid så ledsen när hon åker, även fast vi inte träffas när hon är i Holmträsk så känns hon så mycket närmare när hon är där. Men vi ska ju snart ut o kryssa o då ses vi ju.
Ska bara invänta samtal från min mors läkare, har lite funderingar vi vill blöta med honom ang kära mor.

Ha en bra dag hörs sen..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0