Inreda lite.....

har jag lust med nu. Jag har precis kommit in i den där göra om andan igen. Har kommit på att vårt sovrum skulle behöva en make over.

Har funderat på att fixa en mörkbrun fondvägg vid vår sänggavel. Har även hittat jätte fina gardiner som går i brunt, rött och svart, passar ju bra till den övriga inredningen i huset.

Jag vill absolut ha tag i en sån här köpmandisk!

image59

Den ska vitmålas för att passa med den övriga inredningen i sovrummet och på den ska jag kunna ha tv:n
Bara vita möbler vill jag ha. image60

Korgstolen ska bort o alla andra saker där vid väggen också. In ska en vit köpmandisk och dit ska tv:n flyttas. Väggen vid huvudgaveln ska göras mörkbrun och så vill jag ha en vit heltäckningsmatta. Men eftersom jag har dessa 2 oranga missarna är det ju ingen bra idé så den får väl bli en annan färg.

Spelar ingen roll hur många filtar jag lägger ut så lägger de sig där de tycker ialla fall, jag älskar dom men det är jobbigt med allt detta katthår!!

Men kolla, väggarna måste jag göra nåt åt eller hur?? De är ju förfärliga!! Hur kan jag överhuvudtaget sova där inne??Samma fråga har jag ställt Bosse o nu verkar han ha samma uppfattning som jag, tänka sig.....
Så i veckan i Övik ska jag ut o kolla efter nya tapeter. Köpmandisken blir jag väl tvungen att vänta med *suck* men plånboken tillåter inget köp av någon köpmandisk just nu och ingen matta heller, men med små medel kan man ändra i det stora i alla fall.

Kommentarer
Postat av: Cissi

Visst är det kul att göra om lite i hemmet. Jag älskar färg! Lite spackel på tapetskarvarna och eventuella hål, putsa lite och sedan på med färg! Mycket billigare än tapeter. Och då kan jag måla om två gånger istället för att tapetsera en gång..
Kramar!

2008-02-03 @ 20:26:25
URL: http://cissilina.blogg.se
Postat av: Inger

Ja, jag har en likadan köpmandisk i vårt sovrum. TV står på den.. Men den är av lutad furu, och det tänker jag behålla.. Jag gillar trä..
Visst är det kul att ändra, men jag känner att jag vill verkligen att det ska vara övertänkt, innan jag gör något. annars blir jag inte nöjd..
Ha det bra, lycka till med all inredning..
Kram

2008-02-03 @ 22:36:39
URL: http://IngerEmKssson.blogg.se
Postat av: Lillemor

ja precis måla är bättre och snabbare och man kan göra fler gånger.. gör det.. hihi.. tror det blir jättefint. det där e ingenting. jag hade orangea tapeter i mitt sovrum. men pierre vägrade göra nåt för det var
"nytapetserat" när vi flyttade in. so what.??? i orange!! fick ju migrän av att gå in där. det blir nog bra..
låter snyggt. katter går inte att
göra nåt åt. kompis har 4 "sängar" som e hans. men han ligger inte där för det hahahah
tror det blir snygg tmed bara vit . typ som i mitt. men jag har en stor miss i rummet och det är sängen.men den har jag inte orkat ta tag i. kanske blir en ny istället nån gång. men än så länge funkar den fint..
massa kramar!!!

2008-02-04 @ 07:36:05
Postat av: britten

men kära lilla syster..en vit heltäckningsmatta ! dream on...? synd att det är så långt jag kunde hjölpt dig att fixa i sovrummet om jag varit närmare..men man kan ju planera långsiktigt ...

hoppas det blir en fin dag för S..

2008-02-04 @ 07:49:23
Postat av: Mia

Det är en liten utmaning att göra om med små medel, men jisses vad man känner sig nöjd efteråt! Lycka till!! *L*

2008-02-04 @ 10:04:05
URL: http://www.matmia.blogg.se
Postat av: Lillemor

hahahaha vit heltäckningsmatta modell långhårig. vilken dröm .hade en kompis vars mamma var stenrik.dom hade en sån..vilken grej. man sjönk ner i den ...men fick inte göraNÅT där inne.inte kul

men britt var inte så taskig hihi alla får vi ha våra drömmar. och tänk då får katterna typ 17 kvadrat säng ju:)

2008-02-04 @ 15:03:32
Postat av: britten

ja jag tänker ju bara på dom små presenter som smulan kommer med ibland typ..kul på den mattan ..

2008-02-04 @ 16:03:34
Postat av: Lillemor

hahaah bläääää det är då man får införskaffa sig en 20 000 kronors KIRBY. som gör rent allt. dammsugare som kan tvätta möbler mattor mm. en drömmaskin hahamen ingen som kan mer än drömma om den.synd.hihi
. tror ialla fall det blir supersnyggt med brun fondvägg och vittt snygt

2008-02-04 @ 19:53:04
Postat av: Nilla

Vilken härlig köpmansdisk...det blir nå fint när det är klart.du vet Rom byggdes inte på en dag

2008-02-04 @ 19:54:27
URL: http://fnilla.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0