Närmar oss julen

Javisst nu när det nära. Men vilken dag vi haft vi som heter Ingelsson i efternamn.  Tjejerna åkte ju i går till Åsele för att hämta hit Mamma.  Det gick jätte bra för dom,  igår.  I dag gick det också bra men lite mindre bra.  Vid en ordentlig sladd åkte de av vägen.  Jaja det är ju sånt som händer i vinterväglag och ingen gjorde ju illa sig. Vad som var värre var ju att de inte visste riktigt vart de var så det var ju lite svårta att hjälpa dem.  Men efter ett ganska långt tag så ordnade det sig. Vägarna där uppe är ju inte trafikerade som i stan så det är ju inte ofta det kommen nån bil. De stod väl där en timma ungefär och i Kramfors satt jag med mobil telefon och skulle försöka hjälpa dem *suck* men men allt gick ju bra och nu är de äntligen här välbehållna.

Tänk att varje jul har jag en förmåga att bli lite nostalgisk.  Jag vet att jag fick samma känsla förra året. Nu har vi äntligen fått lite snö så det är i allafall vitt på backen, jag har min mamma här, Sofie är här, i morgon kommer Sara,  men ändå känns det som det fattas massor.  Nog är det skönt tycker jag att kunna sätta sig ner och kika igenom dessa fotoalbum, det blir en uppsjö av minnen för mig, att minnas många som som jag idag saknar jätte mycket, pappa, min bror tex  Jag var helt enkelt tvungen att sätta ihop en liten minnes kavalkad.


Kommentarer
Postat av: big sis

kära hjärtanes....nu fick ju du mig att gråta....vilka jular Cilla....ska verkligen försöka med jul i holmträsk nästa år....kram

2008-12-22 @ 22:12:42
Postat av: Anonym

Att bevara traditioner, och minnen av nära och kära har alltid legat dig varmt om hjärtat! Det är en gåva du har... och jag tar också emot din vackra minneskavalkad i bilder som en sådan. En julgåva med de vackraste minnen att få se, och gömma. Tack snälla snälla för att jag fick följa med...



Varm kram till er alla/E

2008-12-22 @ 23:42:48
Postat av: Nilla

Må så gott och ha en riktig god jul....

2008-12-23 @ 08:13:48
URL: http://fnilla.blogg.se/
Postat av: Mia

Mmmmm...minnen...det kan vara bitterljuvt med minnen men ack så skönt att ha dom ändå!

Ha nu en riktigt god jul, Cilla!

2008-12-23 @ 15:33:11
URL: http://matmia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0