Seminyak

I Seminyak bor Sofie och Jim. Därför kändes det som ett bra val att fortsätta vår semester på den orten. Hela måndagen gick vi o kollade vart vi ville bo. Vi ville ha ett strand nära hotell, med pool och balkong. De flesta hotell har ju pool men det är ingen självklarhet att det finns balkong. Till slut när hela dagen gått så bestämde vi oss för jätte fint hotell Grand Balisani resort.
Vi flyttade in och bestämde oss för att bo där resterande tid av semestern. Personalen var helt underbar och varje tisdag em besprutades lokalerna (inte rummen) med ett odjursdödande medel, luktade hemskt men inga moskitos och inga andra äckliga varelser gick att finna där.

Hela tisdagen parkerade vi vid poolen. En riktig slappar dag tog vi och sannerligen hade vi nog förtjänat den också efter allt skumpande på scotern under helgen

På kvällen hade vi återhämtat oss och vi bestämde date på sky garden tillsammans med Jim, Sofie, Johan, Ellen och Sofies vän Malin som också hälsade på. Där serverade de grill buffé och öl till en billig summa 25 kronor. Det blev en trevlig familje sammankomst och när vi alla var mätta och glada åkte ungdomarna iväg på nattsudd i Bali. Vi lite äldre gick hem för att vila upp oss inför kommande dags prövningar.
På onsdag kände vi att vi behövde nog en liten vila ytterligare så vi fortsatte vårt chillande vid poolen åkte in till själva samhället på kvällen och gick en runda och förgyllde den med got mat och laddade inför torsdagen.
Så på torsdag sammanstrålade familjen igen. Potato head låg på schemat. Det är en pool club, där det är lyxiga solbäddar, stor stor pool, god mat och gott dricka. O jag tror vi valde varmaste och soligaste dagen till det
besöket.

Blev kvar där ända tills det var dags för stora solen att gå o vila.
Dagen efter hade vi bestämt att vi skulle sära på oss. Vi tjejer behövde få gå o shoppa i lugn o ro och framför allt äta sånt som vi ville äta typ sushi. Så dagen ägnade vi i lugn o ro hemma på hotellet och sen träffades vi inne hos Johan o Ellen. Killarna drog på egna äventyr, ner mot Kuta beach (tror jag) och vi tjejer sprang ut o in på en massa butiker i flera timmar innan vi till slut kände att nu måste vi äta. Gick in på en löpande band sushi. Där rullade olika sushi produkter förbi och man fick välja vilken tallrik man ville. Varje tallrik kostade 10 kr...Kul grej
På lördag  tog vi en mellandag, inte göra nåt speciellt. En liten tur till Kuta på kvällskvisten för att titta på det fina köpcentret, men ingenting lockade så efter lite middag drog vi oss hem igen för att vila upp oss inför nästa dag som vi återigen skulle tillbringa med våra barn.
På söndag åkte vi till Dreamland beach. Ni hör ju namnet och vad ser ni framför er?? Vita sandstränder, lugnt fint vatten......Näpp, dreamland för surfare japp...Det första vi råkade ut för var Balinerser som var sugna på lite mera pengar än vad de skulle ha. När vi kom sa de att det kostade 10 000/st senare fick vi veta att det var 10 000 per bil som körde in. När vi kom ner på stranden så var ju faktiskt stranden helt ok. Det var inte så mycket trasiga snäckskal och inte heller så stora stenar, utan rätt ok sand. Vattnet var inte direkt stilla utan snarare motsatsen, det var otroliga vågor som rullade in, så naturligtvis gillade surfarna att vara där. De allra flesta på stranden älskade att jaga dessa vågor. När man stod där vid vattenranden och vågen slog in så kände man hela tiden hur sanden liksom rann undan och man åkte längre och längre ner, rätt var det var så slog vågen okull en när man stod där.
Speciellt kul hade en Japanare, och vi som såg, vi fick också himla skoj. Han hoppade hejdlöst bland vågorna, ingen plan att hoppa över eller hoppa på, utan bara hoppa. Sjukt kul hade han hela dagen.

När vi skulle hem och kom upp på parkeringen så fanns inte taxin som skulle hämta oss och han kom inte heller (var alltså inte speciellt intr av pengarna) Men killen som blåst oss på pengarna var kvar, så naturligtvis var fru Sjölander tvungen att ta rättvisan i sina händer. Det handlar ju inte om pengarna, utan principen. Man lurar inte turister *suck* ja jag vet....men jag blev så ARG!!!! Vi fick tillbaka våra pengar och hans kollegor var inte glada på honom, det var ju en seger ;)
Däremot så fanns det ju ingen taxi i närheten så Jim fick ringa o beställa en, och vi väntade...ingen kom. Tillslut fick Sofie och Jim köra i omgångar och skjutsa oss till närmaste hotell och därifrån fick vi beställa taxi. STRUL!!

Så småningom kom vi hem till hotellet, efter en liten vila svidade vi om och gick ner till vår hotell restaurang, där hade vi en helt underbar kväll med god mat, vin och underhållning, Men sen var det faktiskt dags för lite vila igen för dagen efteråt fanns det också strandplanering för..