Road tour på Bali

På onsdag morgon checkade vi ut och åkte till Sofie och Jim i Seminyak. När vi kom dit så var Sofies scoter snubbe där med den scoter som vi skulle ha. Billigt och bra perfekt service. Vi gav oss iväg upp över ön och vilken vacker ö sedan. Målet för dagen var Ubud som ligger mitt i ön ungefär. Ubud är ett fantastiskt samhälle som ligger centralt på Bali. Här möts man av otrolig grönska, kultur och tranditioner, en inblick i det verkliga Bali. En stad som tydligen är en typ kultur stad. Även monkey forest ligger i staden. Precis när vi kom till vårt hotell började det att regna, och som det regnar där. Inget vanligt litet Sverige regn inte, precis som om hela himlen öppnar sig och så bara öser det ner. Vi checkade in och åkte sedan ner till stan för lite massage, som tur var hade vi regn ponchos, vattnet gick nästan igenom den också.
 

På torsdag fortsatte vi ännu längre upp mot bergen och vulkanerna. En del vägar går inte att beskriva, så smala och gropiga men med underbara vyer. Risfält i massor och underbara träd. Jag som är så stolt över mina änglatrumpeter, de är ingenting i jämförelse med de änglatrumpeter jag såg här, det var träd. Lite svårt dock att fotografera från scotern  när man åker. Jag tror att bilder säger mer än tusen ord.
Vägarna var smala, krokiga och fantastiska
 
Hade sett fram emot besök på Tropiska trädgården men tyvärr regnade det, Nej det regnade inte....Hela himlen öppnade sig när vi kom dit så....det blev ett snabbt besök med hungrig mage, men jag kunde se framför mig vilket himmelrike det är när det är full säsong.
 
Vulkanbergen, helt magiskt, men uppe i bergen...bara regn och dis
 
På kvällen nådde vi så småningom Lovina som var denna dags mål, efter lite snokande hittade vi ett bra hotell, checkade in och fick en fin middag, och efter några öl stöp vi i säng med skavsår i baken...Här skulle vi nu vara i 2 dygn och lättja stod på nästa dags schema
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0