På väg till Candidasa

 
På lördag förmiddag lämnade vi alltså Lovina och begav oss mot Candidasa. 
Candidasa ligger på nord östra sidan av Bali, En helt underbar liten stad. och vägen dit var kantad av underbar natur.
På många ställen i Bali är stranden inte fylld av vit sand, utan istället är stranden svart. Det beror ju på att Bali är ju en vulkan ö, och jag skulle väl ljuga om jag sa att jag inte saknade Thailands vita mjöliga stränder. Det gjorde jag för det är inte skönt att gå på denna strand som är fylld av småsten och snäckskal.
 
Väl framme i Candidasa tog vi in på Nirvana spa resort. Verkligen ett jätte fint hotell med fina bungalows. Bosse som fortfarande inte var helt ok somnade på sängen men vi andra samlades runt poolen för att koppla av efter resan. Det är inte speciellt skönt att sitta på ett scoter säte mil efter mil efter mil i flera timmar. Vi hade nog rätt ont i baken alla 4.

På söndag fick vi checka ut senare så vi blev kvar och chillade vid poolen och åt god lunch innan vi begav oss hemåt till Seminyak. Tänkte väl att vägen hem skulle bara ta ett par timmar, lite mera än så tog det för jag hade vid det laget ganska ont i min höft och min ländrygg så det blev många stopp på vägen hem. Och naturligtvis även den biten var ju kantad av överaskningar.
I Candidasa kunde man parkera tydligen hur som helst, eller vad säger ni om detta? Han blev less, parkerade sin bil mitt i vägen och gick därifrån....
Vi andra vi åkte hem och gick på Malos för lite pizza och öl
Trackback
RSS 2.0