Lovina

Första natten i Lovina blev Bosse sjuk. Balibelly, en magåkomma som kommer med en fruktansvärd smärta i magen och diarré.  Vädret var strålande däför tog jag och Sofie en promenad till det lilla samhället för att uppsöka apoteket. Det visade sig vara längre än vad de påstod på hotellet. När de säger 100 meter visar det sig ofta att det är närmare 1 km, avstånd är de inte bäst på.
Tillslut hittade vi i alla fall apoteket och bestämde att vi skulle gå stranden tillbaka. Efter stranden bodde många av fiskarna i byn. Så mycket intressant fick vi se och alla var så vänliga och hälsade och undrade säkert vilka vi var och vad vi gjorde där.
 
Men det var viktigt att se vart man satte fötterna, för överallt fanns det nykläckta ankungar, kycklingar och tuppar. Väl tillbaka fick Bosse sin medicin och jag fixade en filt till honom för då hade han fått feber och frös. Vi andra tog oss lite lunch och gick till poolen för att vila vid baren
På kvällen bestämde vi oss för att avsluta Lovina tiden med delfinsafari på morgonen efter. Så på lördag morgon kl 6 stod jag, Jim och Sofie färdiga för att ge oss ut till sjöss. Båten vi åkte med såg ut som en liten kanot med medar på båda sidorna och en liten motor där bak. Soluppgången var fantastisk och omgivningen likaså.
 

 
Väl tillbaka efter ett par timmar, kände Bosse sig bättre efter natten och vi bestämde oss för att fortsätta resan ner till Candidasa. Vi åkte vid 10-11 tiden och var på plats i Candidasa ca 16, då kan ni kanske förstå hur långt det var att åka på en scoter. Vägen dit var som övriga Bali, kantad av en underbar natur. Men det för bli i en annan blogg. Nu måste jag själv smälta mina upplevelser från denna blogg.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0