Tiden går

Tänk hur fort tiden går, veckorna praktiskt taget bara flyger iväg. Nyss var det varmt och sommar och nu bara öser regnet ner i hösten som anlänt.
 
Under de sista veckorna som flugit iväg har jag hunnit med både Norrköping och Åsele. 2 olika orter på långt avstånd.
I Norrköping var jag på vad vi kallar för ledarforum. Kort sagt en träff för alla butikschefer runt om Sverige. Roligt att träffas en gång om året och även ganska nyttigt, nyttig information som vi kan behöva.
 
Veckan efter fick mina barndomstrakter besök av mig. Ett nyttigt och lite jobbigt besök hos min mor i Åsele, vemod och nostalgi. Vi hade en trevlig dag tillsammans min mor och jag. Lite fika på kronans blommiga café och höststäd på min fars grav. Sen hoppas jag naturligtvis att hon kommer ihåg att jag varit där, men tyvärr så går det alltför fort nu.
 Och sen besök av mina hjärtan från Stockholm, Sofie och Sara har gjort oss ett besök i helgen, som alltid lika roligt och trevligt att ha ungarna i huset.
De kom i fredags kväll och i dag när de åkte blev det som vanligt tyst och tomt, vi får se när vi ses igen.
 
Vi planerar som bäst för lite ledighet. Vart det blir vet vi i dagsläget inte men till helgen går vi på ledighet en vecka och då måste vi bort.  Måste för att det just nu känns att vi måste få vara lediga tillsammans och det är lite svårt i ett hus där det alltid renoveras och fixas, det finns ju alltid nåt att göra. Det är ju kul o renovera tycker vi, men även kroppen behöver sitt.
 
Nu efter en ledig dag ska jag dra mig tillbaka. Har åkt på en fin förkylning och med den kom även trötthet och svårt att sova på nätterna så nu är jag ganska trött och sängen ropar högt på mig. I morgon är en annan dag, en dag med öppen butik och alltså kunder och mycket att göra, kul men lite jobbigt när man har en förkylning i kroppen.
 
Sussilull allihopa där ute.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0