Inga vårkänslor

Tänk vad tiden går. Redan den 20 mars och snart påsk, igen...Tycker inte det var länge sen det var påsken 2012. 
Här ute har det under 2 dagars tid blåst kuling, och det blåser kallt, väldigt kallt. Man kan inte tro att det är vår ute, förutom då när man är ute o kör bil och ser hur asfalten sakta men säkert kommer fram mer o mer för varje dag. 
 
Har försökt att få lite vårkänslor genom att börja med mina blommor, men tyvärr blev det inte mer än väckningen av änglatrumpeterna och pelargonierna och lite sådd av tomater, sen tog kylan över och mina vårkänslor försvann.
 
Har ju hållit på nu ett par veckor med min lilla koll  på varför jag är så tät jämt. Tyvärr är jag nog tvungen att säga att det beror nog på mina missar. Sover mycket bättre nu och är inte lika tät längre. Tät är jag för de finns ju i det övriga huset så deras hår finns ju, men sovrummet är förbjudet område nu och det är ju där man tillbringar en massa timmar på raken. Ska ta kontakt med min läkare nu och kolla vilken typ av allergi motverkare det finns. Fick tipset att det finns någon typ av vaccin, har också fått tips om allergitabletter som ska vara bra och speciellt mot pälsdjur. 
Men som jag sagt till många som undrat, missarna blir kvar, då är jag hellre tät för familjemedlemmar plockar man inte bara bort. De är ju mina vänner som funnits för mig i så många år.
 
För övrigt händer det inte mycket här ute i skärgården, mer än att vi som alla andra väntar på vårvärmen, men konstaterar att det är i allafall skönt att ljuset kommit. 
 
Blev uppringd och erbjuden nytt jobb förra veckan, det var ju lite kul, även om jag inte är intresserad. Ullånger taxi behövde en heltidschaufför och hade fått tips om mig av någon åkare i Övik, det var ju kul, men som sagt min tid som taxichaufför är nog förbi.
Bosse bor hemma igen och det är ju skönt... och lite konstigt att komma hem på eftermiddagarna och inte vara ensam....
 
I morgon kväll kommer Sofie, Sara, Jim och Nicklas och Kattis hem. Det ska bli underbart roligt att få ha dem hemma önskar att även Johan hade varit med, men man får vara nöjd ändå tycker jag. I dagsläget kan det vara svårt att samla dem alla
Nu lockar sängen för helt ärligt mår jag inte riktigt bra ikväll, så jag intar sängen

Kommentarer
Postat av: Lillemor

Vill börja med att önska dig en riktigt GLAD PÅSK!
Roligt för dig att du blivit erbjuden jobb men jag tycker du ska stanna kvar på ditt gamla. :) Du har ju fått det så speciellt. Det är en ren fröjd att gå in till er och se om något nytt och intressant kommit in. Tack för det!

Våren har stannat av för det är ju så kallt på nätterna. Men den kommer, var så säker.
Vi är på Mon och har kunnat sitta ute i solen i flera dagar. Så nu är jag inte lika blek och eländig längre. Blev ju det efter 3 veckors influensa.

Idag skulle vi ha haft några gäster. Men vad hände? Jo, jag fick magsjuka i natt. Är det inte det ena så är det det andra. Vi fick ställa in. Jag är bättre nu men har sovit nästan hela dagen för i natt blev det inte mycket sömn.

Ha det nu bra med familjen!
Kram // Lillemor
PS. Maken hälsar. DS:

2013-03-29 @ 16:06:09
URL: http://angermanalvens.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0