Oslo..

är en vacker stad. Den kändes så liten i jämförelse med tex Stockholm, liten och mysig. Vi har sett och gjort så mycket roligt tillsammans med Johan.
Han hämtade oss på centralstationen när vi kom och vi promenerade iväg till hotellet. Ett fint lägenhetshotell precis granne med karl johansgate som är centrumgatan i Oslo. Bra hotell med de man behöver i Oslo, såsom spis o micro. Det gjorde ju att man kunde laga lite mat själv för är det nåt Oslo är så är det dyrt, väldigt dyrt.

Första kvällen gick vi till en mysig liten krog där Johan bjöd oss på middag och öl. Vi har ju inte setts på ett tag så vi hade massor att prata om och disskutera, men lite slitna efter resan så blev det inte så jätte sent ialla fall.
På lördag roade vi oss själva en stund. Vi roade oss med ett besök uppe på Askerhus fästning.

Mycket intressant att se hjemmefrontmuseét bla. Sedan tog vi en promenad ner till hamnen och satte oss på ett litet ställe och tog varsin öl (svimmade nästan när vi skulle betala)

När Johan dök upp tog vi en promenad ut efter hamnen och så småningom per buss och spårvagn hem till honom. Solen sken på sitt allra bästa sätt och vi fixade grill och grejor och hade en picknick vid hans område, gott med lite mat efter lite äventyr. Sen fortsatte vårat utforskande av Oslo, och som sagt Oslo är inte stort och man kan ta sig fram per fot, så gick var vad vi gjorde ett bra tag. Vi gick till Vigelandsparken och kikade på alla dessa statyer som finns där. Norrmän måste ha en förkärlek till nakna människor, för alla, och de var många, statyer var konst efter nakna kvinnor, män och barn...Men helt otroligt

Men vi slutade inte där, även Holmenkollen skulle få ett besök. Vi tog tunnelbanan upp dit, eller tunnelbana...den gick ju ovanför marken, och vilken utsikt den bjöd på, helt otroligt

Efter den eftermiddagen tog vi spårvagn tillbaka eftersom jag hade börjat känna av min fot ganska ordentligt. På kvällen bjöd vi Johan på middag på stekhuset Egon, gott att bara sitta där, äta gott och dricka gott och kika på alla människor som passerar på karl johann.
Å det blev en dag efter den lördagen också, men det blir sen