Puls

Sitter och tittar ut på ett regnigt Bönhamn. Funderar fram och tillbaka och tycker det är märkligt att den sommar som man går och väntar på under en hel vinter går så otroligt fort. Vi har redan kommit in i juli och snart kan vi dessutom säga "i mitten av juli". 
Vi jobbar på. På mitt jobb har vi ju högsäsong nu och väldigt mycket att göra, och eftersom B har nytt jobb så väntar vi med vår semester. Det är ju i ochför sig inget ovanligt, vi brukar ju göra så. Det är skönt med lite semester och sol när vi kommit in i januari/februari också.
 
I veckan som var tillbringade jag ett par dagar med min syster i vårt gamla barndomshem i Holmträsk. Det är så skönt att vara ensam med henne där. Det är en sån lugn och skön atmosfär, lugn puls. Här hemma är det väldigt hög puls just nu. Turister kommer och går, folk runt omkring hela tiden, de kommer upp i trädgården för att fota, fota utsikt och fota blommorna. På jobbet har vi som sagt högsäsong och där är pulsen på 100% hela tiden, så de få timmarna däruppe var såå sköna. 
 
Min inflamation i foten verkar ha kommit tillbaka. Det var bra så länge jag åt voltaren men nu när kuren tog slut tog det bara 2 dagar så är samma smärta tillbaka igen. Det gör ohyggligt ont ibland och det är svårt att hålla sig stilla nu när trycket är som störst, dessutom har vi bara betong golv på jobbet och det är ju väldigt stora ytor så det blir en massa steg varje dag, vet inte hur jag ska göra men det känns som om VC får sig ett besök igen, de borde vara ganska trött på mig vid det här laget. Nåja, nåt måste de hjälpa mig med, jag ska jag hålla hela sommaren är det tänkt.
 
Nu ska jag lägga mig i soffan och läsa en bra bok. Ligga och lyssna på regnet samtidigt, känns som en ren lyx så här på tisdag kväll.
 
 

Kommentarer
Postat av: Solveig Öström

Hej Så roligt att få läsa om Bönhamn. Kondrad å Thea hyrde lägenhet i Kallax av mina föräldrar. har många minnen från den tiden. Gunvor å Paul var många gr på besök å jag lekte med Paul. Kallax surströmming finns än i dag men den tillverkas i Kalix numera. Det var farbro Snell som vi kallade honom som startade tillverkningen .Min syster anita har varit gift med Gunnar Kondrads son å har 2 barn med honom. jag har nog aldrig träffat Bosse. Hälsa så gott till Paul. Hälsningar Solveig

2013-07-11 @ 20:54:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0