Coral Island


Så var vi alltså här då.
Jätte mysiga små hus eller bungalows i stort sett på stranden. En sand som är som ett mjöl, men dess värre är det ju som sagt coral island. Med andra ord så behöver man strandskor, fullt med små sten och koraller när man ska bada, det är ju mndre skönt, men som sagt det är ju inte för inte ön heter som den gör.
Resan ut hit var inte så kul. Jag älskar havet och har en stor respekt för det. Det blåste friskt när vi lämnade Rawai för att åka ut hit i longtail båt.

Vågorna var i mina ögon väldigt stora och jag höll i mig ordentligt. Bosse som är född på sjön, tyckte att det var kul och intressant. Var väldigt skönt när vi äntligen var framme.

Vi var på plats redan kl 12 och tidigaste incheckning är 14 men vårt rum var klart så det var bara att flytta in. Lite lunch och en stund i en strandstol under ett träd

 

och sen siesta vid poolen

 

Mera har det inte blivit gjort denna dag. Nu väntar en dusch och sedan middag på stranden och med all säkerhet även en skön promenad på stranden.

 

Det här var den blogg som jag skrev i söndags kväll. nu är det redan onsdag, men eftersom internet uppkopplingen var av absolut sämsta kvalitet därute så blev det inte mera än så här. Får väl nu i civilisationen försöka uppdatera lite mera.

kram på er


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0