Bangniang

Återigen får vi uppleva underbara Khao lak. Vi har nu tillbringat 2 dagar här i den underbara värmen. Bor på ett mysigt hotell bara ett par hundra meter från stranden. Bungalowen är inte så stor men den rymmer allt vi behöver och för oss är det tillräckligt. 
Tyvärr så kan jag inte idag visa några bilder, råkade glömma kamera sladden i vårt rum och ids helt enkelt inte gå för att hämta den. Wifin når inte vårt rum så vi får gå ut till det allmänna utrymmet för att skriva, försöker komma ihåg den nästan gång och då har jag ju mera att visa. 
 
Resan ner gick väldigt bra. Vi har aldrig åkt sent på kvällen förut och det var ju ganska praktiskt för då hade man ju varit igång hela dagen så vi var ju rätt trötta och kunde sova riktigt bra på flyget. 
Vi åkte kl 2045 svensk tid och landade 11 timmar senare i Thailand. Då var kl här 1320. Väl framme på hotellet var väl kl halv 4 så det var helt ok. Ännu idag är vi lite trötta för värmen här nere gör ju sitt till, vi är ju vana vid -20, inte +38, lite skillnad.
 
På söndag åker vi vidare söderut. Vi ska ut på en ö, Corall island, där ska vi tillbringa 3 dagar o sen får vi se vad det blir. 
 I morgon, 6:e feb är en stor dag i min familj. Då fyller min yngsta dotter Sara 23 år, önskar hon hade varit här med mig så jag kunnat fira henne ordentligt, men jag får hoppas på att hon kommer hem i mars så får jag fira henne då istället.
Nu mina vänner ska jag dra ner rullgardinen, vill vara uppe med tuppen på mornarna, det är en underbar tid tycker jag. Det är så lugnt och fridfullt då
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Inger

Det låter skönt..mysigt att åka ut på en ö och snorkla..det är ju så ljuvligt att se allt det vackra under vattenytan...fina bilder på fb..
Jag tycker att det tog lång tid att resa när vi åkte..men numera är det ju direktflyg..men ett fint land..underbara människor och miljö.Jag blev lite fundersam efter tsunami 2004, hade inte en tanke på det 2002. Men det avskräckte mig från att återvända.. hihi, gammal och rädd,,hihi...
Ha en skön semester..och glöm inte att vila och njuta...

2013-02-05 @ 22:57:42
URL: http://IngerEmksson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0