Semester på Arguinegin

Har haft en underbar vecka på Gran Canaria, och efterlängtad. Det började verkligen kännas i kroppen att det var längesedan vi var helt ledig.  Det är ju faktiskt inte längre varje dag som Bosse och jag träffas längre och det är slitsamt så dessa veckor tillsammans borta är välbehövliga och viktiga.
 
Till Kanariöarna har vi varit förr men vi har aldrig bott i Arguinegin. Fin liten by men inte direkt någon strand och inte direkt nåt annat att göra heller. Hotellet var jätte fint nyrenoverat men de hade missat en viktig sak,  AC! Istället hade de satt in ett jätte badkar, normalt har jag nog njutit men vem vill bada inomhus i kanarisk hetta?
Mera bilder från vårt hotell, solnedgången.
Utsikt från balkongen över byn och poolen längst ner.
Det har inte regnat sedan 2011, men på måndagen kom det regn. Vi tog bussen in till Playa Ingles bara f´ör att begrunda all utbygdnad av orten sedan jag var där 1993. På tisdag kollade vi in bymarknaden i vår egen lilla by  och köpte på oss lite grönsaker och frukter. På onsdag kväll vandrade vi upp till en riktig liten kanon resturang som vi fick tips om, riktigt god mat.
Sen är det ju inte långt till vår favorit pärla där nere, Puerto Mogan. Så underbar den byn är
 
Här är så underbart, känns lite som en miniatyr by, fast hit har också massor av turister hittat
 
Nu har jag landat hemma i kylan. Var bara 12 grader inne när jag kom hem i eftermiddag så jag eldar för fullt och missarna är lyckliga att jag är hemma. Nu snart väntar bara sängen för trött kan jag lova att jag är, semester eller inte....

Kommentarer
Postat av: Mia

Det ser helt underbart ut ändå, trots AC och annat...men det viktigaste var kvalitetstid med varandra...Välkommen hem!

2012-10-01 @ 20:06:35
URL: http://www.matmia.blogg.se
Postat av: Anonym

Om man bokar ett hotell utan AC så kan man väl knappast förvänta sig att det ska finnas AC där?

2012-10-13 @ 00:05:46
Postat av: lillemor

Åh, så nostalgisk jag blev nu!

Mitt ex och jag hade en lägenhet i Puerto Rico, nextgårds till Arguinegin. Puerto Mogan är också en av mina favoriter. Visste du att det var Simom Spies som byggde upp byn? Där fanns bara några fiskares hus när han köpte mark där. Fint blev det i alla fall! :)

När jag träffade dig i lördags så syntes det att solbrännan fanns kvar i alla fall.
Ha det gott!
kram

2012-10-31 @ 11:14:31
URL: http://angermanalvens.blogg.se
Postat av: Inger

Det låter som en skön semester iaf trots utebliven AC. gillade oxå Gran Canaria vi var där förra året..
Viktigt att man får tid tillsammans..god idé att göra en liten tripp mellan varven..Må väl...kram

2012-11-06 @ 17:53:43
URL: http://IngerEmksson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0