Sköna maj...eller??

Ja det kan man fråga sig. April sa adjö med ett underbart väder, hela helgen var det idel solsken och varmt och skönt. Vi hade kanon väder hela valborg, titta så fint






Men vad hände när Maj klev över tröskeln?
På fredag kväll så snöade det för fullt här och temperaturen föll till minus grader, helt sjukt. I går morse ställde jag mig frågan om jag skulle ta mig till jobbet utan att halka av vägen men det gick och det gick jätte bra.

I dag har jag kunnat vara ute, om än dock väldigt blåsigt och kallt och periodvis regn blandat med hagel.

I morse när jag precis klivit ur sängen kom min mans fd svärföräldrar hit, gissa om jag blev tagen på sängen haha.. Bosses gamle svärfar är en klippa på att , just det, klippa träd och han har länge lovat mig att hjälpa mig med våra äppelträd så nu är de klippta för året och det känns jätte bra. Konstigt kan många tycka att min mans fd svärföräldrar kommer hit, men vi har en väldigt fin och bra kontakt och det tycker jag är väldigt viktigt både för Bosses barn och för honom, skönt att kunna ha det så.

För övrigt har det gått i sakta mak allting idag. Blåsvädret gör att jag inte klarar så mycket, vet inte varför men jag får ont i min kropp när det blåser och får ta det lite lugnare då. Men det gör inte nåt, förra helgen go väder gjorde ju att jag hann så mycket ute i min trädgård som just nu tar fart för fullt .

Jag har tänkt minska på vårt trädgårdsland i år för jag känner att jag inte längre orkar varken för tiden eller med kroppen. Så i år blir det bara squach och sockerärtor.  Det roade jag mig med förra helgen, sa till B att folk tror väl man är galen, först kör vi hit jord för ett stort land och efter bara 2 år bär jag bort jorden igen..hahaha
det blev bara 1/4 kvar av det.

Nu är det bara 3 grader ute så det är bäst jag skyndar mig att rädda mina små som står ute för lite härdning

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0