Vinterhamn

I dag är det verkligen vinterhamn. Oväder har vi haft hela veckan men i går ökade det lavinartat. kl 1730 ungefär for strömmen och sen hade vi nästan ingen ström på hela kvällen. Middagen, ja den fick vänta tills mycket sent när strömmen var tillbaka. Det är vid såna tillfällen man inser att man kanske skulle haft nån typ av mat som man även kan äta kall..Man lär sig kanske ev att handla hem sånt när man i förväg vet att det blir oväder. 
Mysigt ändå kan jag tycka för utan ström blir det varken tv eller dator. Mycket levande ljus och mysig samvaro kan det ju bli istället. Som tur är kan vi ju elda när strömmen lägger av så värmen behåller vi ju någorlunda. Tyvärr så eftersom det blåste så fruktansvärt fick vi ett baksug i pannan som gjorde att all rök kom in, så idag har jag fått ägna tiden till att tvätta och städa allt för att få bort röklukten någorlunda. 
 
Idag är det full storm och under dagen har det säkert kommit 2 dm snö. Det fullkomligt vräker ner samtidigt som det stormar hårt. Men istället för att skriva har jag varit ute i ovädret och fotat för att visa er. De första och sista fotona är ifrån idag.
 
 
 
Ska kanske tillägga att efter det att jag tog bilderna har det kommit säkert 2dm ytterligare

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0