vinter

 
Javisst, nu är den här. På gott och ont tycker jag. Det blir ju så mycket ljusare och trevligare ute. Men kylan gillar jag inte och inte min kropp heller. Men årstiderna varierar ju och det är bara att gilla läget. 
 
Idag har det varit en mycket lugnare dag än i går, ingen blåst och inget snöande. Så här kan det fortsätta vara tycker jag, vi behöver inte mera snö. Knappt en halvmeter och minus 6 grader, perfekt. Skönt tycker jag att det kom nu medans Bosse var hemma, blir ju så mycket lättare för mig med skottningen...
 
Klockan 12 i går såg det ut så här:
 
 
Idag kl 12 såg det ut så här
 
 
onekligen en viss skillnad. 
Kul tycker jag att det är snö nästa helg när vi har julmarknad i byn. Hoppas bara att det inte tänker blåsa, för då blir det ju så kallt för alla de som säljer och alla de som handlar. ca 30 st utställare och försäljare har anmält sig, blir en stor marknad. Förstår ni hur mysigt det kan bli med julmarknad här, ska bli så kul
 
Nu är det dax för söndagsmiddag

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0