Lucia

Lucia är inte som den var förr i världen. Om det beror på att barnen är vuxna och inte hemma eller om det är en själv som förändrats vet jag inte, kanske det är världen som förändrats? Nu får man ju tydligen inte längre ha pepparkaksgubbar i Lucia tåget.
 
När barnen var små såg vi alltid på Lucia på tv samtidigt som vårt morgon fika. Lite extra naturligtvis var det ju med pepparkaka och lussebulle. Sen var det ju alltid Lucia på skolan någon kväll, det var en känsla över det. På kvällen brukade flickorna åka till vänner och bekanta o Lussa för alltid fick den ju nån liten peng för att de kom. Det var tider det. Jag satte på TV.n i morse men ingen känsla infann sig, så tråkigt.
 
Här fortsätter snön att vräka ner, som om det inte räckte nu. Men det blir en vit jul och det var ju det jag ville ha.
 
I morgon gör min älskling juluppehåll i Göteborg, han får ta med sig jobbet hem och sköta det på avstånd och det ska bli så mysigt att få ha honom hemma. På tisdag ska vi åka upp till lappmarken och önska lilla mamma en god jul, leverera lite julklappar och någon julblomma. Sen på fredag beger vi oss till Stockholm för att fira jul med barnen, det ska bli mysigt tror jag att få fira jul i ett vitt stockholm. Jag är inte ledig mellandagarna utan jobbar på som vanligt. Nyårsafton åker vi åter igen upp till Åsele när lilla mamma fyller 80 år. Och sen efter nyår är det bara en månad kvar till semester, det ska bli skönt.
 
Men nu är det nog dax för en liten session i soffan framför tv:n
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0