Glad Påsk


Alla dessa högtider har blivit för mig minnen. Minnen av svunna tider som jag både med glädje och med lite vemod kan tänka tillbaka på. Har i många år försökt skapa våra egna traditioner som kan bli nya minnen men det är svårt när hela familjen är så utspridd.

Påsk är iallafall för mig vår.
Sofie föddes på onsdag före påsk 1987, så Sofie hon är lite påsk. Så hennes födelsedag firar vi ofta på påsken.


Förr när Pappa och Mamma bodde på gården försökte vi alltid åka dit allihopa. Det betydde mycket uteliv, i form av skoter åkning, utflykter med grillning. Och ofta är det ju sånt kul som man kommer ihåg.
Ungarna då var Sofie, Sara, kusin Carolina och tremänning Malin från Skellefteå


Morfar var en hejjare på att köra med tjejerna och de tyckte att det var så kul


Ett år innan vi åkte upp till gården samlades några tjejer för att påska lite runt omkring där vi bodde i Övik.
Jag kommer ihåg att folk tyckte de var så söta så de tjänade en massa både pengar och massa godis. Om jag inte minns fel fick de ihop 200 kr var och en korg full med godis.

Det var Evelina, Sara, Sofie och Jasmina. Visst var de söta?

Med detta lilla minne vill jag önska er alla en riktigt glad påsk, för det ska jag ha för i morgon kommer min påskkärring hem till mig och på lördag ska vi tillverka påskminne med våra bästa vänner Fredrik och Birgitta, det kommer att bli så trevligt.

GLAD PÅSK!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0