Dagarna går

Veckorna går så fort. Påsken är bortgjord och raskar på längre in i våren.  Ibland känns det som om vädret har lite svårt att bestämma sig om det ska vara vår eller om vintern vill hålla sig kvar.
I går hade vi en underbar vår dag, men idag hänger snön i luften igen.

På lördag tog vi en tur upp till Åsele i lappland för att tillbringa dagen med lilla mamma. Det är alltid så roligt att komma dit, för hon blir så glad och man känner sig så välkommen. Tyvärr kunde vi inte ta oss fram till min fars grav men det får bli nästa gång, då är säkert snön borta.

Just nu ser jag fram emot att få börja med vårstädning både ute och inne. Det mesta blir ju som vanligt vitt och ljust inomhus och utomhus planerar vi för lite nytt bygga som även betyder att jag måste flytta rabatt och blommor, men det gör inget, bara kul jobb.
En ny häck är beställd för i år ska trädgården utökas vid vår nya gräsmatta på baksidan. Lite medelhavs känsla på vår stora betong platta hade jag även tänkt mig, vi får se hur mycket jag orkar och klarar av när allt kommer till kritan. I huvudet vill man jag så mycket, men.....

Vecka 22 åker jag till Lettland för jobbets räkning och det ska bli mycket intressant. Så jag välkomnar våren, ljuset och solen. Och med lite tur kanske jag även får ha min käraste hemma lite mera också....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0