Mitt vinterland

Det har jag besökt idag. 



Mitt vinterland, det finns uppe i västerbotten. Egentligen är det väl Holmträsk som är det men Åsele får duga. Naturen på väg upp dit är underbar oavsett vilken väg jag kör. Nu körde jag över sollefteå och Junsele och det kan jag ju säga inte är någon bra väg, iallafall nu när det är vinter. Snacka om att köra på en tvättbräda, oplogat och hemskt. Och helt plötsligt när man kör in i Västerbotten blir väg så mycket bättre, det är märkligt men det sa faktiskt min far också på sin tid.

Som vanligt blev Mamma jätte glad när jag dök upp. Jag kom ju med julklappar så jag kände mig lite som en jultomte. Tog en tur till konditoriet som vi brukar göra pyntade och gjorde lite mera jul i hennes rum. Lilla Mamma har blivit gammal och det går så, så fort nu. Så synd att vi inte kan fira jul däruppe med henne, men ibland är det saker man inte styr över.

Vägen tillbaka gick genom Solberg och mot Övik istället. Skrattade för mig själv när jag lämnade Västerbottens län bakom mig för direkt på gränsen så var tvättbräda till väg tillbaka igen. Ganska precis 3 timmar upp och 3 timmar tillbaka i detta väglag.

Nu är jag hemma igen och funderar lite över allt julbestyr som inte blir gjort här hemma. Men Bosse kommer hem på onsdagnatt och då får vi väl hjälpas åt. På torsdag em blir det iallafall en tur till Övik för lite julhandel och sen så kanske...
Tittar på Ernst och önskar jag vore lika kreativ, men men...
På torsdag kanske...

Kommentarer
Postat av: Nilla

Hej

Här kan man inte skryta om ett vinterland...kanske slask land..

2011-12-21 @ 07:58:11
URL: http://fnilla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0