Avverkning

Det har det varit i Bönhamn idag.  De som köpte huset som var till salu hade en massa stora träd på tomten. Träd som skymde sikten för oss och för våra grannar gjorde dessa stora träd att det blev väldigt mörkt och tomten försvann helt.  På höstarna har vi faktiskt varit lite rädda för att dessa träd skulle blåsa av och förstöra både el och telefon ledningar. De var väldigt stora och gamla.




den här stora lastbilen både sågade och tog  undan träden.  Jag var hemma så länge som det var möjligt i morse för att få se den stora händelsen men tyvärr började de så sent så jag var tvungen att åka, gissa om det var spännande att komma hem sedan.



Så här ser det ut nu. Vi ser våra grannar!! Och gissa om det blir mycket trevligare för dem att kunna se ut i byn i stället för att stirra in i  några stora träd. Mycket trevligare.

För övrigt i helgen har det varit lugnt och skönt. Sommaren och värmen har kommit. På lördag var vi till sundsvall en sväng. Kanske fel dag att åka och shoppa men vad gör man när man jobbar jämt?  I går hade vi en stor röj dag, det är ju också skönt att städa i kapp sig. Nu städade vi ju inte inne utan ute så det var ju helt ok i vädret.

Orkar jag med lite bloggande i morgon har jag tänkt att jag nu äntligen ska ta och visa er hur mitt jobb ser ut. Har ju lite bilder från första början och hur det i dag ser ut. I morgon ska butiksinredningen på plats och sedan är det ju dax att fylla butiken för öppning.

Nu är det kväller och jag ska ta och krama kudden.

Kommentarer
Postat av: big sis

å tänk om vi haft en lastbil i Holmträsk när vi fällde jättestora träd....va skönt med lite fri sikt nu...men kanske mera vindar ?...kram

2009-06-02 @ 09:16:44
Postat av: sara

det ser nästan ut som någon annan plats

2009-06-03 @ 11:10:25
URL: http://invincible.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0