Onsdag kväll i månaden

Den bästa onsdag kvällen på hela månaden.  Så är det!

Räkorna har skalats och vi har hjälpt åt, kissarna och jag.  Il Divo som musik, ljus mysigt och härligt.


Jag har förstått att det finns både folk i vår närhet och såna som vi inte bryr oss om som inte förstår, som har fått för sig att vi här i Bönhamn är SÅÅ ensamma, och de kan inte förstå att "eftersom jag är så ensam så mycket" hur kan jag då värdesätta en sådan kväll så mycket. Jag vet uppriktigt sagt  inte när jag är ensam? Svara på det du som tycker att jag är så ensam.

Så därför måste jag nu få tala om det som de inte förstår.  Vi är absolut inte ensamma här ute. Vi har mycket vänner, vänner som vi valt med omsorg. Därför att vi har lärt oss att människor som slukar vår energi och som inte tillför någonting, de väljer vi bort.
Vänskap kan aldrig någonsin vara ensidig, den ska vara dubbelsidig, ge och ta. De som bara slukar energi har vi som sagt valt bort.
Både Bosse och jag älskar lugnet, tysnaden och stillheten här i Bönhamn och därför valde vi att bo här. Det har ju faktiskt varit en dröm ända sedan vi träffades.

Jag tror att alla människor måste lära sig att leva ensam, leva med sig själv, för att kunna fungera i en relation. Man behöver även som individ i en relation vara ensam ibland, få egen tid.

Nu har jag förklarat för alla som inte förstår och förmodligen kommer jag säker att få höra igen att vi är så ensamma, men kom ihåg en sak,  i så fall har vi valt att vara ensamma och det är i så fall så att vi tycker om att vara ensamma!!

Kommentarer
Postat av: Sofie

Åh jag vill också ha gräsänka kväll :D Jag tror bestämt att jag måste komma nästa gång, men då är du ju inte ensam.. :P

2009-02-11 @ 21:13:59
URL: http://entersofiesworld.blogg.se/
Postat av: big sis

joodå big sis förstår det där till 100 %....jag värdesätter mycket min ensamma tid...och både jag och B njuter av att vara ensamma i lugn och ro i mellanåt....så fint och mysigt ni har det där...du och kissarna....är det " min " lykta där på bordet?....ser så ombonat och fint ut.../ kram

2009-02-12 @ 19:22:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0