Melodifestivalens början

Inledningen var väl bra? Jo men det tycker faktiskt jag. Hon kan nog blir skit bra som konferancier, helt godkänd enligt mig själv.
 
Vad tycker jag då?   Jag gör som så att jag publicerar det jag tycker nu direkt och sedan skriver jag en kommentar om själva röstningen efter röstningen..

Nr 1:  Söderqvist, hm nja en ny stjärna.. Tror inte på den låten.  Hörde inte vad hon sjöng! Dansarna var inte riktigt överens sedan tror jag faktiskt inte på rock i år, inte än i allafall. Hmmm får se vad de andra låtarna ger.

Nr 2: Jonathan..hm... Tjejen till vänster spelar på en Gibson..Bosse lite sotis.... Mem låten för övrigt?? ungdoms pop kommer inte att gå långt men i slutet är låten i allafall ganska trall vänlig och det slår i melodifestival sammanhang.

Nr 3: Shirley Clamp är tillbaka!! Alltid hjärta när det är Shirley...Dravel säger jag. En typisk Clamp låt. Hon har bantat ner sig, en jätte tjusig tjej men ingen låt som kommer att gå långt. Nä sorry Shirley det blir nog inte Ryssland i år!!

Nr 4: Scotts...Dans bands slag eller?? Nä sorry grabbar men jag tror inte på oss!!

Nr 5. Emilia sjunger fortfarande jätte bra. Heja Bäst Hittills!! Trallvänlig precis som melodifestival ska vara!!

Nr 6: Alcazar Njae..det känns inte riktigt bra!! Det är för mycket 80 tals disco. Vi har faktiskt gjort bort 80 talet..

Nr 7:Caroline Af Ugglas eller var det Janis Joplin??  Snällla snälla snälla  gå hem!!! Snälla snälla sluta. Jamen vem tar med en sån låt??  Snälla gå hem

Nr 8: Marie Serneholt  En av de bättre låtarna, otvivelaktigt och det som gläder mig är att det hörs vad hon sjunger.  Så snygg hon är!  Jag tror faktiskt att jag nu kan sätta mitt betyg.

Emilia och Marie Serneholt är de som jag tror kan vara vinnare!

Återkommer efter röstningen så får vi se om det är jubel eller besvikelse.  Nu är det ju så här att det är väl inte så viktigt men det är ju roligt att tävla med sig själv!!

Men tycker ni inte att Petra Mede är en succe, det tycker jag!! Dessutom är det ju ganska tydligt att Carola gjort ett stort intryck på de tävlande i kväll, det är mycket fläkt...

Hörs sen

Kommentarer
Postat av: britten

Petra bäst !!!men jag är ju syster mot strömmen så jag sägger snälla snälla snälla stanna kvar jag tyckte ugglas var kanon, men emilia också bra....så röstar big sis

2009-02-07 @ 21:39:28
Postat av: Beffa

Här önskade vi att man kunde snabbspola när "ugglan" sjöng, så vi håller med!

Nu har precis Sofie och Robert åkt hem, och jag ska hoppa i säng, tidig morgon imorrn.

Konstigt att både ugglas och scotts fick gå till andra chansen tycker jag, marie serneholt var ju bättre än dom!

2009-02-08 @ 00:09:53
URL: http://beffa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0