Insikt

Det har jag fått idag. Insikt om att det kommer att ta tid, tid som jag inte tycker att jag har.  Vi har en plan och den planen är att vi ska öppna till den  9:e maj! Jag tror inte själv på det, tyvärr! Det är för mycket att göra, vi kommer inte att hinna. Idag har jag tillbringat tiden i Kramfors och i butiken, eller egentligen inte i butiken, det finns inte någon butik ännu, men snart..

Jag har ett jätte jobb framför mig! Till veckan ska jag första av allt på ett region möte på måndag, sedan hoppas jag att all min tid ska kunna förbrukas i Kramfors.  Först måste vi ha personal utrymmen, ( det är klart ) sen måste vi bygga upp lager och sedan butik, allting tar ju tid och som läget är just nu är jag ensam på kvällarna.
Det är ingen större fara för jag gillar ju jobb och det här är ett jobb helt i min stil.  Det gäller att få pussel bitarna på sin plast!

För övrigt har jag lagt märke till att det har varit mera snö på morgonen är på kvällarna när jag kommer hem. Det som egentligen oroar mig är vart jag ska få¨mina sommar blommor ifrån?? Jag kommer inte att hinna i år.  Så  är det, det kommer inte att bli varken fina fram odlade fröer eller  någotm annat heller. Det blir nog bara en cement platta utan blommor, jo det är klart, jag har ju mina änglatrumpeter och pelargonier i källarn, men  mer då??  Ja men va ska jag göra då?? Jag fixar inte att var på flera ställen samtidigt!!

Nåja det ger sig säkert. Just nu längtar jag efter Sara, endast hon kan hjälpa mig få i ordning på övervåningen eftersom Bosse fortfarande är sjukskriven pga sitt otroligt höga blodtryck.  När jag har ordning där uppe kan både plantor och ev fröer få plats, vi får väl se... Sara har lovat att hon kommer under påsk lovet, längtar efter henne....

Hoppas ni får en skön helg, jag ska i alla fall passa på att ha en sån, vet inte när det händer igen. Man måste ju passa på...

Kommentarer
Postat av: lillemor

kanske sara kan plantera lite fröer?.. sen kan man ju KÖPA lite också.. ..håller tummarna att ni hinner. det låter kul som attans att planera sådär från början ..ha en bra helg

2009-04-04 @ 08:35:07
URL: http://www.fibrolillemor.wordpress.com
Postat av: Mariette

Här va det full rulle minsann, kul med ditt nya jobb! Ta en dag i taget så ordnar det sig säkert. När Sarisen kommer till påsk så säger det simsalabim och ett frö är sått! ¤ fniss:)

Kram på er!

2009-04-05 @ 09:42:22
URL: http://www.metrobloggen.se/mariettes

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0