Rökfri!!

I dag har jag inte rökt på 19 dagar!! Tjoho, visst man ska inte ropa hej än, men jag känner mig så duktig.
Äter ju fortfarande dess champix tabletter, har försökt strunta i dom men då blir suget så påfrestande att jag måste nog fortsätta med tabletterna ett tag till. Har köpt nicorett tuggummin som jag tuggar ca 2 ggr om dan. Försöker hålla nere det tuggandet eftersom de faktiskt innehåller nicotin och det är ju det jag ska försöka bli fri från.

Vanorna som är de svåraste att bryta tror jag faktiskt gått ganska bra. Visst känner jag när telefonen ringer, efter maten eller nu när man renoverat, städat o grejat va skönt det skulle varit att få gå ut o sätta sig med en cig. Men det är ju så att jag är väl tjurigheten själv och nu har jag bestämt att det finns så mycket annat jag vill göra för mina pengar än att elda upp dom så nu får det helt enkelt vara slut på dessa dumheter. 
 
Nu har jag alltså klarat de första 19 dagarna, det är alltså snart 3 veckor och det är snart dax att unna sig nåt, ska nog börja klura på vad jag vill ha.

  Så där tänker jag aldrig mera sitta i alla fall.

Så här ska man väl slippa se ut ialla fall..


Kommentarer
Postat av: britten

tjohooooo DET är väl värt att fira ..gratttis gumman duktig...

2008-10-02 @ 11:01:45
URL: http://pyrobritt.blogg.se/
Postat av: Margaretha

GRATTIS!!!! Jag tycker du är jätteduktig...och klok!!! Det lät bra det där om att man nog inte skall smaska för många tuggummin..... Det kommer säkert att gå bra för dig i fortsättningen oxå.

Kram

Margaretha

2008-10-02 @ 15:23:35
URL: http://catfriend.blogg.se/
Postat av: Mia

Ett jättestort grattis från mig! :)

2008-10-05 @ 18:30:06
URL: http://matmia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0